„Przydasie w ruch"

„Przydasie w ruch"

NR 3 (13) 2018

Kartony, rolki po ręcznikach papierowych i papierze toaletowym, kolorowy papier, klej, nożyczki… Która z nas nie ma pełnych szafek różnych „przydasiów” zbieranych przez cały rok, albo nawet przez dłuuugie lata. Bezsprzecznie kojarzą nam się z edukacją plastyczną naszych uczniów lub z wykonywaniem okolicznościowych gazetek lub klasowych dekoracji. Tymczasem wszystkie te zalegające po szafkach przedmioty mogą być genialnym narzędziem do nauki… matematyki!


Na szczęście wyobraźnia nauczycielska jest nieograniczona i choćby rolka po papierze toaletowym może dostać zupełnie nowe, matematyczne życie. Chyba nikogo nie będę musiała przekonywać, że warto jest postępować zgodnie z założeniami edukacji zintegrowanej i swobodnie łączyć edukację plastyczną czy techniczną ze zdobywaniem lub ćwiczeniem konkretnej wiedzy matematycznej. Wielokrotnie mamy obawy, czy bawiąc się, uczymy z taką samą skutecznością. Niesłusznie: nauka skojarzona z przyjemnością tym bardziej zostanie w głowie na dłużej. Czas zatem odgracić przed końcem roku nasze szafkowo-przydasiowe zbiory i zorganizować wielką matematyczną powtórkę. Zapraszam do wspólnej zabawy!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 46  Strona 47  Strona 48

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Tato to jest Tato!

    Tata znajduje szczególne, ważne miejsce w sercu każdego. A dla przedszkolaka i ucznia w wieku wczesnoszkolnym jest on często całym światem (oczywiście i mama odgrywa taką samą rolę). Dzieci jak powietrza potrzebują do swojego rozwoju częstych, głębokich, autentycznych kontaktów z rodzicami. Na co dzień jednak tata często bywa nieuchwytny, bo porywa go wir pracy, dodatkowych obowiązków i zajęć. My, nauczyciele, szukamy więc pretekstów do tego, by zaaranżować w klasie lub sali spotkanie z rodzicami, zabawy z tatusiami, a z pomocą przychodzą… książki dla dzieci.

  • Bajka logopedyczna

    Na pewno część z was zauważyła w swojej pracy, że coraz więcej dzieci ma wadę wymowy. Jedną z przyczyn takiego zjawiska jest niska sprawność ruchomych narządów artykulacyjnych, czyli warg, języka, żuchwy oraz podniebienia miękkiego z języczkiem. Bardzo często rozleniwione mięśnie języka nie potrafią go unieść, a słabe mięśnie warg nie pracują w odpowiedni sposób. W konsekwencji mowa dziecka staje się niewyraźna, niechlujna i niezrozumiała dla innych. Chcąc tego uniknąć, już od urodzenia powinniśmy ćwiczyć nasze mięśnie i dawać im nieustanny „wycisk”.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE