Nowa koleżanka - tabliczka mnożenia

Nowa koleżanka - tabliczka mnożenia

NR 4 (20) 2019

Druga klasa to moment, kiedy uczniowie stawiają czoła nowej umiejętności – mnożeniu. Może być tak, że od tego momentu tabliczka mnożenia będzie ciągnęła się za nimi, skutecznie zniechęcając do zabawy matematyką, ale może być i tak, że ta nowa znajomość okaże się owocna i przydatna w kolejnych latach. Wiele zależy od tego, jak zaczniemy przygodę z mnożeniem. Publikujemy pomysły na atrakcyjne gry z tabliczką mnożenia w roli głównej.


Pierwsze ćwiczenie ma pokazać uczniom, po co w ogóle używamy mnożenia. Układamy na dywanie liczmany – taką samą liczbę sztuk w kilku rzędach. Prosimy jedno dziecko, żeby przeliczyło wszystkie elementy. Następnie prosimy kolejnego ucznia, aby zamiast liczyć po kolei każdy element dodał je w rzędach. Porównujemy wyniki i powtarzamy ćwiczenie kilka razy na innych przykładach.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 9  Strona 10  Strona 11

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Atrakcyjne omawianie lektur

    Na słowa nauczyciela „Zaczynamy omawianie lektury” wielu uczniów dostaje gęsiej skórki. Oto zaczyna się czas wytężonej pracy umysłu, w którym dominować będzie dobra pamięć i umiejętność wyciągania logicznych wniosków, szukania skutków następstw itp. Tylko czy dla dzieci jest to najbardziej prosta droga do odkrywania fascynującego świata książek? Co zrobić, by zajęcia poświęcone na analizę tekstu, ilustracji i własnych przemyśleń były atrakcyjne, pełne zaangażowania uczniów – przewyższającego najśmielsze oczekiwania nauczyciela? Oprócz wskazówek dodajemy ciekawe materiały do wykorzystania m.in. do stworzenia lapbooka.

  • Ślimak – matematyka w terenie

    Nauka matematyki nie musi być nudna, a już tym bardziej trudna, szczególnie na etapie klas początkowych. Może okazać się świetną zabawą i ciekawą przygodą. Wykorzystanie aktywnych i atrakcyjnych metod sprzyja kształtowaniu kompetencji matematycznych. Pierwsze dni w nowym roku szkolnym to dobry moment, aby powtórzyć z uczniami materiał omawiany w ubiegłym roku szkolnym. Warto wykorzystać piękną pogodę i zagrać w proponowaną przez nas grę.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE