Na spacerek do cyferek. Oswajanie z nauką cyfr w przedszkolu

Na spacerek do cyferek. Oswajanie z nauką cyfr w przedszkolu

NR 2 (18) 2019

Na naszą sympatię do matematyki wpływ ma wiele czynników, ale decydujące jest to, jak nam kiedyś tę matematykę przedstawiono. Im wcześniej zaczniemy oswajać i zaprzyjaźniać dzieci z tą nauką, tym większa szansa, że za kilka lat będą chętnie uczestniczyć w lekcjach. Przygotowaliśmy propozycje zabaw dla przedszkolaków, które pozwolą oswoić je z cyframi – ich kształtem, miejscem występowania, liczbą palców, którą oznaczają.


Przygotowałam propozycje zabaw dla przedszkolaków, które pozwolą oswoić je z cyframi – ich kształtem, miejscem występowania, liczbą palców, którą oznaczają. Potrzebujecie trochę miejsca i papieru, a także i głów chętnych do działania. Głównym elementem, który będzie osią do zabaw jest matematyczny chodniczek.

Możecie wykonać go same, pisząc po prostu kolejne liczby na kolorowych kartkach (jak na poniższym zdjęciu), jednak praktyczniej będzie wykonać go z linoleum, ceraty, grubszej folii – materiału, który pozwoli korzystać z niego dłużej, aby te zabawy weszły wam w nawyk i były stałym elementem działań na liczbach. Jeśli chodniczki macie już gotowe – możecie zaczynać matematyczne wycieczki.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 55  Strona 56  Strona 57

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Polowanie na muchy

    Nauka matematyki może być świetną zabawą i przyjemnością, nie musi wiązać się z siedzeniem w ławce, wykonywaniem zadań w zeszytach ćwiczeń czy przy tablicy. Nie musi kojarzyć się ze stresem, lecz może być lubianą przez dzieci aktywnością. Uczniowie chętnie zdobywają i doskonalą swoje umiejętności matematyczne podczas różnorodnych gier czy zabaw zespołowych. Proponujemy grę „Polowanie na muchy”, która sprawdzi się w każdej grupie wiekowej, nawet wśród czterolatków.

  • Dzielę i mnożę najchętniej na dworze!

    Dni nareszcie są coraz dłuższe, słońce grzeje coraz mocniej, a wakacje są już bliżej niż dalej. Czy to wszystko sprawia, że uczniowie na słowo „matematyka” źle reagują? Spróbujemy temu zaradzić! Zamknijcie klasę na klucz i zapraszamy na dwór! Proponujemy kilka aktywnych zabaw m.in. kredowe szaleństwo i planszówki na świeżym powietrzu.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE