Matematyka na końcu języka, czyli gramy w grę „Matematyczny sprinter”

Matematyka na końcu języka, czyli gramy w grę „Matematyczny sprinter”

NR 4 (14) 2018

Gry planszowe przeżywają obecnie renesans. Chętnie grają w nie dzieci oraz dorośli. Na polskim rynku dostępnych jest mnóstwo gier: karciane, zręcznościowe, edukacyjne, towarzyskie, strategiczne czy lo­ giczne. Każdy znajdzie coś dla siebie. Świetnie sprawdzają się podczas spotkań rodzinnych czy z przy­ jaciółmi. Gra łączy pokolenia. Niewątpliwie poza atutem rozrywkowym mają również walor edukacyjny. Często popularne planszówki stanowią dla mnie inspirację do stworzenia gry matematycznej (lub językowej), która opiera się na zasadach znanego i lubianego pierwowzoru. Nauka w formie zabawy, w tym przypadku z wykorzystaniem gry planszowej czy karcianej, to zdecydowanie lepszy pomysł na zrozumienie trudnych zagadnień matematycznych.


W tym artykule zaproponuję, jak można wykorzystać znane gry do doskonalenia umiejętności matematycznych. Jedną z nich jest gra „Matematyczny sprinter” oparta na zasadach całkiem nowej pozycji „Na końcu języka”.

 

Za pomocą tej gry możemy doskonalić umiejętności matematyczne w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia czy dzielenia. Gra wyzwala dużo pozytywnej energii. Uczestnicy muszą wykazać się spostrzegawczością, szybkością oraz koncentracją. Grę możemy wykorzystać, jeśli chcemy utrwalić omawiany materiał lub podczas zajęć dodatkowych. Zabawa sprawdzi się szczególnie w 2. i 3. klasach, chociaż mogą z niej też korzystać młodsze dzieci pod okiem nauczyciela.

 

Przygotowanie gry

 

Gra składa się z 66 kart. Na każdej karcie narysowany jest symbol – kolorowy kształt oraz zapisane jest działanie matematyczne. Mamy 6 symboli, każdy z nich powtarza się 10-krotnie.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 36  Strona 37

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Dobry początek, czyli co i jak przygotować przed objęciem nowej klasy

    Początek roku szkolnego to bardzo trudny czas dla dzieci, szczególnie tych najmłodszych, które właśnie rozpoczynają swoją przygodę ze szkołą. Na szczęście znamy kilka sposobów, jak zminimalizować stres dzieci (i rodziców!), a przy okazji zadbać o pozytywne nastawienie do nowego miejsca.

  • Dzien Przedszkolaka – pomysł na przedstawienie bez prób

    Wakacje w przedszkolu to magiczny czas. Czas, który płynie trochę wolniej niż zwykle. Dzieci mają mniej zajęć dodatkowych lub nie mają ich wcale. Przestajemy pracować z przewodnikami i książkami. Rozkład dnia jest mniej napięty niż w ciągu roku szkolnego. Nie jest tajemnicą, że w dużym stopniu frekwencja dzieci spada, a my, nauczyciele, często jesteśmy już zmęczeni całym rokiem pracy. Odbija się to na naszej motywacji. Wakacje to jednak wspaniały moment na rozwijanie wyobraźni naszej i naszych przedszkolaków. Jednak nie zapominajmy, że to także czas nauki, który mądrze musimy wykorzystać.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE