Matematyczne śnieżynki

Matematyczne śnieżynki

NR 6 (16) 2018

Czy mróz za oknem może pomóc w uczeniu się matematyki? Czy zima, mimo iż dostarcza nam wiele ciekawych zjawisk do wykorzystania w edukacji przyrodniczej, może być także inspiracją do zajęć matematycznych? Oczywiście! W tym artykule przedstawiony zostanie pomysł na łatwą w przygotowaniu, ale efektowną pomoc dydaktyczną do omawiania zjawiska symetrii z wykorzystaniem płatków śniegu.


Jak powstaje śnieg?

 

Opady śniegu są nieodmiennym źródłem dziecięcej radości. Aby wytłumaczyć zjawisko powstawania śniegowych płatków, należy omówić niezbędne elementy tego procesu. Śnieg powstaje w chmurach, jednak, by uformowały się idealne płatki, musi wystąpić kilka czynników:

 

woda + niska temperatura + drobinka kurzu/pyłek = śnieżynka

 

Para wodna występująca w chmurze pod wpływem niskiej temperatury zamienia się w lód (aby wytłumaczyć to zjawisko, warto z dziećmi przeprowadzić eksperyment pokazujący zjawisko skraplania i zamarzania cieczy), gdy lód osiądzie na napotkanej drobince kurzu, powstaje płatek śniegu. Pod wpływem własnego ciężaru płatki zaczynają opadać. Zobaczcie film prezentujący proces powstawania śniegu.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 45  Strona 46  Strona 47  Strona 48

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE