Jesienne zabawy matematyczne cz. II Jak wykorzystać kamienie?

Jesienne zabawy matematyczne cz. II Jak wykorzystać kamienie?

NR 5 (21) 2019

Jako miłośniczka Froebla i jego koncepcji, uważam, że dziecko powinno zdobywać jak najwięcej doświadczeń w kontakcie z naturą. Nie chodzi tylko o zajęcia w plenerze, na świeżym powietrzu. Można tę ideę realizować poprzez działania i zabawy z darami natury. Te proste przedmioty są jednocześnie wyjątkowe i kształcące, a przy okazji naturalne i ogólnodostępne. Pamiętajmy, że to, czego dziecko uczy się poprzez własne doświadczenia i eksplorowanie otoczenia, jest najcenniejsze. Żaden nauczyciel nie przekaże słowem czy obrazem tyle, ile dziecko nauczy się poprzez działanie własnych rąk. Dlatego organizujmy zajęcia w taki sposób, by najmłodsi mogli manipulować i działać. Nie zawsze trzeba mieć do tego drogie pomoce edukacyjne. Rozejrzyjmy się wokół siebie, gdyż często najciekawsze przedmioty mamy w zasięgu ręki. Zobaczcie, jak wykorzystać zwykłe kamienie podczas zajęć matematycznych.


[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 14

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE