Dzielę i mnożę najchętniej na dworze cz. II Planszówki na świeżym powietrzu

Dzielę i mnożę najchętniej na dworze cz. II Planszówki na świeżym powietrzu

NR 2 (18) 2019


Potrzebne materiały:

  •  wycięte kolorowe koła (z papieru/linoleum/ceraty),
  •  wydrukowane działania na mnożenie i dzielenie (bez wyników),
  •  kostki do gry lub materiały do ich wykonania.

Ta zabawa jest bardzo prosta i daje wiele radości. Bawić może się cała klasa, jednak sprawniej będzie, jeśli podzielicie ją ponownie na zespoły. Na początku rozdajcie uczniom kolorowe koła w czterech odcieniach, np. czerwone, zielone, czarne i białe. Grupy układają z nich na szkolnym boisku swoją planszę do gry – w dowolnym kształcie i kierunku. Jedyny warunek jest taki, że muszą jasno określić start i metę. Przy wietrznej pogodzie możecie podkleić koła taśmą papierową.

Wspólnie ustalcie legendę, np.:

  • koło czerwone – cofasz się o 3 pola;
  • koło zielone – idziesz 3 pola do przodu;
  • koło białe – są to koła z zapisanymi/doklejonymi działaniami na mnożenie i dzielenie. Aby zostać na tym polu, trzeba podać poprawny wynik. Jeśli się tego nie zrobi – wraca się na poprzednie pole;
  •  koło czarne – wracasz na START.

Kiedy to zrobicie, będziecie prawie gotowi do gry. Dodatkowym elementem, który możecie przygotować wcześniej, są kostki do gry. Mała kostka może szybko zginąć na dworze, więc zachęcam do tego, aby każdy uczeń przygotował swoją kostkę sześcienną z papieru.

Niezależnie od decyzji możecie zaczynać grę. Uczniowie według ustalonej kolejności rzucają kostką i jako pionki poruszają się po swojej planszy. Wygrywa osoba, która pierwsza dotrze do mety. Możecie także w każdej grupie dodatkowo wyróżnić osobę, która podała jak najwięcej poprawnych wyników.

Jeśli chcecie, aby plansza wystarczyła wam na dłużej, wytnijcie ją z linoleum lub ceraty.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 53  Strona 54

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Polowanie na muchy

    Nauka matematyki może być świetną zabawą i przyjemnością, nie musi wiązać się z siedzeniem w ławce, wykonywaniem zadań w zeszytach ćwiczeń czy przy tablicy. Nie musi kojarzyć się ze stresem, lecz może być lubianą przez dzieci aktywnością. Uczniowie chętnie zdobywają i doskonalą swoje umiejętności matematyczne podczas różnorodnych gier czy zabaw zespołowych. Proponujemy grę „Polowanie na muchy”, która sprawdzi się w każdej grupie wiekowej, nawet wśród czterolatków.

  • Dzielę i mnożę najchętniej na dworze!

    Dni nareszcie są coraz dłuższe, słońce grzeje coraz mocniej, a wakacje są już bliżej niż dalej. Czy to wszystko sprawia, że uczniowie na słowo „matematyka” źle reagują? Spróbujemy temu zaradzić! Zamknijcie klasę na klucz i zapraszamy na dwór! Proponujemy kilka aktywnych zabaw m.in. kredowe szaleństwo i planszówki na świeżym powietrzu.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE