Dzielę i mnożę najchętniej na dworze!

Dzielę i mnożę najchętniej na dworze!

NR 2 (18) 2019

Dni nareszcie są coraz dłuższe, słońce grzeje coraz mocniej, a wakacje są już bliżej niż dalej. Czy to wszystko sprawia, że uczniowie na słowo „matematyka” źle reagują? Spróbujemy temu zaradzić! Zamknijcie klasę na klucz i zapraszamy na dwór! Proponujemy kilka aktywnych zabaw m.in. kredowe szaleństwo i planszówki na świeżym powietrzu.


Kiedy okna są otwarte na oścież, a ciepłe powietrze wpada do klasy, trudno sprawić, aby myśli uczniów żywo kierowały się w stronę dzielenia i mnożenia. Jednak z użyciem kilku prostych przyborów możecie zorganizować ruchową lekcję na dworze, która pomoże waszej klasie utrwalić tabliczkę mnożenia, a także wykorzystać choć odrobinę zmagazynowanej energii.

Klasę zamieńcie na szkolne boisko, przygotujcie kredę, trochę papieru, markery i do dzieła!

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 52  Strona 53  Strona 54

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Polowanie na muchy

    Nauka matematyki może być świetną zabawą i przyjemnością, nie musi wiązać się z siedzeniem w ławce, wykonywaniem zadań w zeszytach ćwiczeń czy przy tablicy. Nie musi kojarzyć się ze stresem, lecz może być lubianą przez dzieci aktywnością. Uczniowie chętnie zdobywają i doskonalą swoje umiejętności matematyczne podczas różnorodnych gier czy zabaw zespołowych. Proponujemy grę „Polowanie na muchy”, która sprawdzi się w każdej grupie wiekowej, nawet wśród czterolatków.

  • Na spacerek do cyferek. Oswajanie z nauką cyfr w przedszkolu

    Na naszą sympatię do matematyki wpływ ma wiele czynników, ale decydujące jest to, jak nam kiedyś tę matematykę przedstawiono. Im wcześniej zaczniemy oswajać i zaprzyjaźniać dzieci z tą nauką, tym większa szansa, że za kilka lat będą chętnie uczestniczyć w lekcjach. Przygotowaliśmy propozycje zabaw dla przedszkolaków, które pozwolą oswoić je z cyframi – ich kształtem, miejscem występowania, liczbą palców, którą oznaczają.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE