Zdolny uczeń – jak z nim pracować?

Zdolny uczeń – jak z nim pracować?

NR 5 (21) 2019

Szkoła „szyta” jest na miarę ucznia o przeciętnych zdolnościach. Słabszym proponuje się zajęcia wyrównawcze i korekcyjne. A co z wybitnie utalentowanymi? Co można im zaoferować, by rozwijać ich potencjał? Kiedy wprowadzić indywidualne zajęcia? W jaki sposób wspierać i kogo uczynić partnerem dziecięcych aktywności? Wyjaśniamy w artykule.

 


Nauczyciel potrafi sprawić, że uczeń rozwinie skrzydła, od jego czujności i refleksyjności zależy, czy w porę dostrzeże, że podopieczny przejawia wybitne zdolności, a wówczas odpowiednio pokieruje jego nauką. Warto, aby mógł bazować na sprawdzonych instrukcjach. Proponuję zatem kilka praktycznych wskazówek, w jaki sposób pracować z uczniem, by ten rozwijał swoje umiejętności szybciej i efektywniej.

DZIAŁAJ Z GŁOWĄ

Nie oczekuj genialnej klasy. Nie załamuj się, gdy dzieci nie angażują się w realizację twoich pomysłów. Nie poganiaj ich. Przygotuj plan złożony z trzech kroków.

• Po pierwsze, odszukaj tropy, czyli ślady, które są dowodem, że dziecko ma szczególny dar. Sprawdź jego indywidualne predyspozycje, dowiedz się, w czym jest dobre, jakie przejawia zainteresowania.

• Po drugie, zwizualizuj, co chcesz wraz z nim osiągnąć, jaki macie wspólny cel.

• Po trzecie, zaproponuj wspólne aktywności matematyczne, humanistyczne, przyrodnicze, artystyczne, sportowe. Planuj do przodu, nagradzaj, dopinguj. Poświęć uwagę na omówienie sukcesów i cierpliwie z dzieckiem rozmawiaj, szczególnie wówczas, gdy ono traci motywację do pracy.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 46  Strona 47  Strona 48  Strona 49

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE