Z szafy psychologa cz. III Antena empatii

Z szafy psychologa cz. III Antena empatii

NR 2 (18) 2019


[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 22

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Integracja sensoryczna. Co warto wiedzieć, aby pomóc uczniom?

    Wstępna diagnoza prowadzona w przedszkolu jest jednym z podstawowych zadań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na tym etapie kształcenia. Szybkie rozpoznanie problemów dziecka umożliwia jego efektywną terapię. Dlatego też uchwycenie symptomów wskazujących na zaburzoną integrację sensoryczną u dziecka i przekazanie informacji o nich rodzicom jest bardzo ważnym aspektem diagnozy przedszkolnej. W artykule opisujemy poszczególne zaburzenia w funkcjonowaniu, co pomoże we wstępnej diagnozie problemów, z jakimi zmaga się dziecko. Podpowiadamy również, jak efektywnie przeprowadzić rozmowę na temat trudności dziecka z jego rodzicami.  

  • Z szafy psychologa cz. I Rekwizyty na gniew

    Rozmawiając z dziećmi na tematy natury psychologicznej, warto sięgnąć po konkretne rekwizyty. Najskuteczniejsze są te wykonane wspólnie przez dziecko i nauczyciela. Namacalna pomoc pozwoli nie tylko porozmawiać o emocjach, rozwoju własnym, osobowości czy cechach charakteru, ale również będzie pomocnym środkiem na zahamowania, wstydliwe tematy czy zbyt trudne dla dziecka obszary przeżyć oraz sytuacje. Proponujemy kilka sprawdzonych rekwizytów. Rekwizyt w pracy psychologicznej nauczyciela staje się jego pomocnikiem i niejako pośrednikiem między nim a dzieckiem wszędzie tam, gdzie dziecko przeżywa zbyt dużo emocji i uczuć, niemożliwych do opisania za pomocą tylko słów w otwartym dialogu z nauczycielem. Dzięki rekwizytom część tych emocji dziecko może pokazać, co znacznie ułatwia pracę nad nimi. Rozmowę o wewnętrznym świecie dziecka rozpoczynamy już w momencie przygotowywania rekwizytu.Czas tworzenia go to już początek pracy terapeutycznej, dlatego tak ważne jest wspólne przygotowywanie rekwizytów razem z dzieckiem. Pracę twórczą warto wpleść w czas zajęć, wówczas dziecko jest zaproszone do wspólnego działania, co już aktywizuje jego emocje i świat przeżyć.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE