Rozbudzanie kreatywności uczniów w czterech krokach

Rozbudzanie kreatywności uczniów w czterech krokach

NR 2 (24) 2020

Dzięki kreatywności można zmieniać otaczającą rzeczywistość, daje ona nowe możliwości, pozwala na twórcze rozwiązywanie problemów. Od wielu lat badacze wskazują na konieczność rozwijania kreatywności w szkole, jest to bowiem kluczowa kompetencja XXI wieku, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie jednostki. Sprawdźcie zatem, w jaki sposób można rozbudzać kreatywność uczniów.


1.Stwórz profi l osoby kreatywnej

Edward de Bono, światowy ekspert w dziedzinie umiejętności kreatywnego myślenia, twierdzi, że aby móc w pełni wykorzystać umiejętności kreatywnego myślenia, trzeba stać się tzw. człowiekiem myślącym.

Według niego człowiek myślący (zatem kreatywny):

• ma zaufanie do własnej umiejętności myślenia,

• potrafi świadomie zabrać się do myślenia i skupić na konkretnej sprawie,

• zawsze potrafi zdefi niować cel swojego namysłu i określić, w jaki sposób zamierza go osiągnąć,

• zdaje sobie sprawę z tego, że jakiekolwiek podejście do określonej sprawy czy sposób widzenia sytuacji jest tylko jednym z licznych możliwych podejść czy sposobów, z których większość nie przyszła mu do głowy,

• potrafi docenić to, co osiągnął, nawet jeżeli jest to tylko świadomość, że problem wymaga dalszego namysłu,

• uważa, że myślenie jest sztuką, w której warto się doskonalić i której trzeba się przyglądać,

• uważa, że myśli się po to, żeby lepiej zrozumieć rzeczywistość, żeby podejmować trafne decyzje i żeby wypracowywać lepsze sposoby postępowania, a nie po to, żeby udowodnić, że jest się mądrzejszym od innych.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 47  Strona 48  Strona 49

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Kuchenna matematyka

    Matematyka to dziedzina nauki, która jest niezwykle przydatna w codziennym życiu. Jest wszędzie i odnosi się do czynności, które uczniowie wykonują każdego dnia. Odkrywanie matematyki w trakcie codziennych aktywności, takich jak gotowanie, robienie zakupów czy sprzątanie sprawia, że dzieci szybciej, łatwiej oraz chętniej się uczą i rozwijają kompetencje matematyczne. W tym artykule Marta Ratajczak proponuje przeprowadzenie lekcji matematyki w trakcie grupowego pieczenia ciasta.

  • Spotkanie klasowe z mamami, z okazji ich święta

    Dzień Matki może być dobrym pretekstem, by zaprosić najważniejszą osobę w życiu dziecka do klasy i spędzić wspólnie choćby godzinkę. Kiedyś na łamach „Inspiracji Nauczanki” proponowane były zabawy na kanwie książki „Jak mama została Indianką”. To była propozycja dla mam dzieci młodszych – od sześciu do ośmiu lat. Tym razem Małgosia do przyjrzenia się książce „Dziewczynki latają wysoko” i spotkania z mamami w klasie trzeciej.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE