Porozmawiajmy o emocjach

Porozmawiajmy o emocjach

NR 1 (23) 2020

Trudno jest rozmawiać o uczuciach. Sprawa jest tym bardziej skomplikowana, im młodsze są dzieci. Proponujemy kilka aktywności, które pomogą dzieciom rozpoznawać własne stany emocjonalne i nastroje. Do materiału dodajemy kostkę emocji, którą można wykorzystać podczas zajęć.

 


Od czego zacząć?

 

Ćwiczenia dotyczące emocji z jednej strony są bardzo potrzebne, a z drugiej wymagają od nauczyciela wielkiego wyczucia i uważności. Zależy nam przecież na tym, by młodzi ludzie pozytywnie się rozwijali, a nie doświadczali przy tej okazji trudnych dla nich momentów. Dlatego bezpieczniej jest zacząć od tego, co kojarzy się z przyjemnymi emocjami. Warto również zwracać szczególną uwagę na fakt, że sytuacje, o których rozmawiamy, mogą być zmyślone (czasami dzieci są na tyle zamknięte w sobie, że nawet radosnymi momentami nie chcą się dzielić z zespołem klasowym).

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 48

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE