Integracja bilateralna Jak zachęcić mózg do efektywniejszej pracy?

Integracja bilateralna Jak zachęcić mózg do efektywniejszej pracy?

NR 1 (17) 2019

Ruch stanowi podstawę dla wszystkich procesów uczenia się. To dzięki aktywności ruchowej rozbudzają oraz uruchamiają się zdolności umysłowe, a nasz mózg utrzymuje aktywny rozwój sieci neuronalnych. Jak go pobudzać w warunkach pracy grupowej nauczyciela? Pomocna może okazać się integracja bilateralna. Proponujemy konkretne ćwiczenia, które można zastosować w praktyce podczas zajęć.


Ćwiczenia integracji bilateralnej mogą być ułożone w program zajęć indywidualnych lub tzw. program szkolny, który można prowadzić w grupie. Aby móc prowadzić indywidualne zajęcia według programu integracji bilateralnej, należy uzyskać tytuł providera-terapeuty na kursie bilateralnej integracji. Jeżeli chcemy prowadzić zajęcia z grupą, niezbędne jest ukończenie szkolenia „Bilateralna integracja – program szkolny”. Zanim zaczniemy prowadzić zajęcia oparte na poznanych podczas szkoleń narzędzi, przeprowadzamy diagnozę, która pokazuje, jak dojrzały jest układ ruchowy oraz na jakim poziomie jest rozwój integracji bilateralnej. Tutaj szczególną uwagę zwraca się na naprzemienny wzorzec ruchu zarówno w pełzaniu, czworakowaniu, maszerowaniu, jak i w podskakiwaniu połączonym z wymachem ramion. Brak tej naprzemienności wskazuje na trudności w integracji bilateralnej i może wskazywać na opóźnienia rozwoju ruchowego.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 14  Strona 15  Strona 16

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Inteligencje wielorakie a talenty uczniów

    Wiele osób chciałoby mieć wysokie IQ, najlepiej potwierdzone profesjonalnymi badaniami. W mediach celebryci szczycą się wysokim ilorazem inteligencji, najbardziej prestiżowe jest członkostwo w Stowarzyszeniu Mensa, które zrzesza osoby o ilorazie inteligencji kwalifikującym do górnych dwóch procent populacji. Ale czym jest owa inteligencja? Przedstawiamy 8 typów inteligencji i praktyczne wskazówki metodyczne.

  • Gramatyka łatwa sprawa, jeśli będzie z nią zabawa!

    Umysł dziecięcy lubi być zaskakiwany. Kolory, rymy, muzyka są dla rozwijającego się mózgu uczniowskiego świetnym „pożywieniem”. Dodatkowo dzieci mają powód do radości, gdy mogą poruszać swe ciała, uczyć się w ruchu, doświadczać. Pozostaje tylko pytanie, czy da się tak przygotować zajęcia kształtujące kompetencje językowe najmłodszych dzieci, aby „ożywić” gramatykę ruchem i zabawą? Zdradzamy pomysły na skuteczne ćwiczenia.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE