Wierzymy, że nawet najatrakcyjniej podana wiedza nie wystarczy, jeśli dziecko nie będzie czuło dobrego klimatu do nauki. Możesz stworzyć go w swojej klasie dzięki pomysłom na ciekawe gry i zabawy, sposobom na integrację klasy, bajeczkom edukacyjnym, które zainspirują do rozmów na ważne tematy.
Szkoła „szyta” jest na miarę ucznia o przeciętnych zdolnościach. Słabszym proponuje się zajęcia wyrównawcze i korekcyjne. A co z wybitnie utalentowanymi? Co można im zaoferować, by rozwijać ich potencjał? Kiedy wprowadzić indywidualne zajęcia? W jaki sposób wspierać i kogo uczynić partnerem dziecięcych aktywności? Wyjaśniamy w artykule.
Większość ludzi zaczyna realizację jakiegoś celu, ale tylko nieliczni potrafią wytrwać w postanowieniu. Dlaczego? Bo często na zewnątrz szukamy potwierdzenia naszej wartości. Gdy tego nie otrzymamy, rezygnujemy. Im młodsze pokolenia, tym większa jest tendencja oceniania innych przez pryzmat posiadania rzeczy materialnych, a nie wypracowanych cech charakteru czy umiejętności. Proponujemy scenariusz zajęć dla trzecioklasistów „Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”, dzięki którym uczeń zbuduje przekonanie, że jego największą wartością jest jego wewnętrzna siła.
Praca z dziećmi stawia przed nauczycielami nie lada wyzwanie w postaci zachowania dyscypliny podczas zajęć. Jeśli utrzymanie grupy w ryzach spędza wam czasem sen z powiek, zapraszamy po garść pomysłów, dzięki którym lepiej zorganizujecie swoją pracę.
Rozmawiając z dziećmi na tematy natury psychologicznej, warto sięgnąć po konkretne rekwizyty. Najskuteczniejsze są te wykonane wspólnie przez dziecko i nauczyciela. Namacalna pomoc pozwoli nie tylko porozmawiać o emocjach, rozwoju własnym, osobowości czy cechach charakteru, ale również będzie pomocnym środkiem na zahamowania, wstydliwe tematy czy zbyt trudne dla dziecka obszary przeżyć oraz sytuacje. Proponujemy kilka sprawdzonych rekwizytów.
Wstępna diagnoza prowadzona w przedszkolu jest jednym z podstawowych zadań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na tym etapie kształcenia. Szybkie rozpoznanie problemów dziecka umożliwia jego efektywną terapię. Dlatego też uchwycenie symptomów wskazujących na zaburzoną integrację sensoryczną u dziecka i przekazanie informacji o nich rodzicom jest bardzo ważnym aspektem diagnozy przedszkolnej. W artykule opisujemy poszczególne zaburzenia w funkcjonowaniu, co pomoże we wstępnej diagnozie problemów, z jakimi zmaga się dziecko. Podpowiadamy również, jak efektywnie przeprowadzić rozmowę na temat trudności dziecka z jego rodzicami.
Wiele osób chciałoby mieć wysokie IQ, najlepiej potwierdzone profesjonalnymi badaniami. W mediach celebryci szczycą się wysokim ilorazem inteligencji, najbardziej prestiżowe jest członkostwo w Stowarzyszeniu Mensa, które zrzesza osoby o ilorazie inteligencji kwalifikującym do górnych dwóch procent populacji. Ale czym jest owa inteligencja? Przedstawiamy 8 typów inteligencji i praktyczne wskazówki metodyczne.
Ruch stanowi podstawę dla wszystkich procesów uczenia się. To dzięki aktywności ruchowej rozbudzają oraz uruchamiają się zdolności umysłowe, a nasz mózg utrzymuje aktywny rozwój sieci neuronalnych. Jak go pobudzać w warunkach pracy grupowej nauczyciela? Pomocna może okazać się integracja bilateralna. Proponujemy konkretne ćwiczenia, które można zastosować w praktyce podczas zajęć.
Umiejętność współpracy to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji emocjonalno-społecznych. Przedszkole i szkoła, jako miejsca stałego przebywania w grupie, naturalnie nadają się do kształtowania umiejętności działania zespołowego. W niniejszym artykule przedstawiamy propozycje zabaw pomocnych w kształtowaniu relacji w grupie.
Bez względu na to według jakiego podręcznika pracujemy na naszych zajęciach, na pewno wkrótce możemy spodziewać się tematu zimy i śniegu. Przewodniki metodyczne zaproponują nam szczegółowy plan przebiegu każdej lekcji, a my dziś proponujemy uniwersalne ćwiczenia edukacyjno-logopedyczne wokół zimowej tematyki.
Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.
Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:
618471134
biuro@semantika.pl
www.semantika.pl
ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd
Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP:
7773232650, REGON: 302483298
© Copyright 2019 Grupa Wydawnicza Semantika Sp. z o.o. | Polityka prywatności