Pomóż małej głowie

Pomóż małej głowie

Wierzymy, że nawet najatrakcyjniej podana wiedza nie wystarczy, jeśli dziecko nie będzie czuło dobrego klimatu do nauki. Możesz stworzyć go w swojej klasie dzięki pomysłom na ciekawe gry i zabawy, sposobom na integrację klasy, bajeczkom edukacyjnym, które zainspirują do rozmów na ważne tematy.

  • Budowanie wewnętrznej siły

    Większość ludzi zaczyna realizację jakiegoś celu, ale tylko nieliczni potrafią wytrwać w postanowieniu. Dlaczego? Bo często na zewnątrz szukamy potwierdzenia naszej wartości. Gdy tego nie otrzymamy, rezygnujemy. Im młodsze pokolenia, tym większa jest tendencja oceniania innych przez pryzmat posiadania rzeczy materialnych, a nie wypracowanych cech charakteru czy umiejętności. Proponujemy scenariusz zajęć dla trzecioklasistów „Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”, dzięki którym uczeń zbuduje przekonanie, że jego największą wartością jest jego wewnętrzna siła.

  • Sprytne sposoby na skupienie uwagi rozbrykanych uczniów

    Praca z dziećmi stawia przed nauczycielami nie lada wyzwanie w postaci zachowania dyscypliny podczas zajęć. Jeśli utrzymanie grupy w ryzach spędza wam czasem sen z powiek, zapraszamy po garść pomysłów, dzięki którym lepiej zorganizujecie swoją pracę.

  • Z szafy psychologa. Rekwizyty, które pomagają mówić

    Rozmawiając z dziećmi na tematy natury psychologicznej, warto sięgnąć po konkretne rekwizyty. Najskuteczniejsze są te wykonane wspólnie przez dziecko i nauczyciela. Namacalna pomoc pozwoli nie tylko porozmawiać o emocjach, rozwoju własnym, osobowości czy cechach charakteru, ale również będzie pomocnym środkiem na zahamowania, wstydliwe tematy czy zbyt trudne dla dziecka obszary przeżyć oraz sytuacje. Proponujemy kilka sprawdzonych rekwizytów.

  • Integracja sensoryczna. Co warto wiedzieć, aby pomóc uczniom?

    Wstępna diagnoza prowadzona w przedszkolu jest jednym z podstawowych zadań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na tym etapie kształcenia. Szybkie rozpoznanie problemów dziecka umożliwia jego efektywną terapię. Dlatego też uchwycenie symptomów wskazujących na zaburzoną integrację sensoryczną u dziecka i przekazanie informacji o nich rodzicom jest bardzo ważnym aspektem diagnozy przedszkolnej. W artykule opisujemy poszczególne zaburzenia w funkcjonowaniu, co pomoże we wstępnej diagnozie problemów, z jakimi zmaga się dziecko. Podpowiadamy również, jak efektywnie przeprowadzić rozmowę na temat trudności dziecka z jego rodzicami.  

  • Inteligencje wielorakie a talenty uczniów

    Wiele osób chciałoby mieć wysokie IQ, najlepiej potwierdzone profesjonalnymi badaniami. W mediach celebryci szczycą się wysokim ilorazem inteligencji, najbardziej prestiżowe jest członkostwo w Stowarzyszeniu Mensa, które zrzesza osoby o ilorazie inteligencji kwalifikującym do górnych dwóch procent populacji. Ale czym jest owa inteligencja? Przedstawiamy 8 typów inteligencji i praktyczne wskazówki metodyczne.

  • Integracja bilateralna Jak zachęcić mózg do efektywniejszej pracy?

    Ruch stanowi podstawę dla wszystkich procesów uczenia się. To dzięki aktywności ruchowej rozbudzają oraz uruchamiają się zdolności umysłowe, a nasz mózg utrzymuje aktywny rozwój sieci neuronalnych. Jak go pobudzać w warunkach pracy grupowej nauczyciela? Pomocna może okazać się integracja bilateralna. Proponujemy konkretne ćwiczenia, które można zastosować w praktyce podczas zajęć.

  • W grupie siła!

    Umiejętność współpracy to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji emocjonalno-społecznych. Przedszkole i szkoła, jako miejsca stałego przebywania w grupie, naturalnie nadają się do kształtowania umiejętności działania zespołowego. W niniejszym artykule przedstawiamy propozycje zabaw pomocnych w kształtowaniu relacji w grupie.

  • Raz, dwa, trzy, zimowym logopedą możesz być i Ty!

    Bez względu na to według jakiego podręcznika pracujemy na naszych zajęciach, na pewno wkrótce możemy spodziewać się tematu zimy i śniegu. Przewodniki metodyczne zaproponują nam szczegółowy plan przebiegu każdej lekcji, a my dziś proponujemy uniwersalne ćwiczenia edukacyjno-logopedyczne wokół zimowej tematyki.

  • Gniotki, glutki i slime – gadżet czy niezbędna pomoc dydaktyczna w twojej klasie?

    Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.

  • Dobry początek, czyli co i jak przygotować przed objęciem nowej klasy

    Początek roku szkolnego to bardzo trudny czas dla dzieci, szczególnie tych najmłodszych, które właśnie rozpoczynają swoją przygodę ze szkołą. Na szczęście znamy kilka sposobów, jak zminimalizować stres dzieci (i rodziców!), a przy okazji zadbać o pozytywne nastawienie do nowego miejsca.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE