Pomóż małej głowie

Pomóż małej głowie

Wierzymy, że nawet najatrakcyjniej podana wiedza nie wystarczy, jeśli dziecko nie będzie czuło dobrego klimatu do nauki. Możesz stworzyć go w swojej klasie dzięki pomysłom na ciekawe gry i zabawy, sposobom na integrację klasy, bajeczkom edukacyjnym, które zainspirują do rozmów na ważne tematy.

  • Zdolny uczeń – jak z nim pracować?

    Szkoła „szyta” jest na miarę ucznia o przeciętnych zdolnościach. Słabszym proponuje się zajęcia wyrównawcze i korekcyjne. A co z wybitnie utalentowanymi? Co można im zaoferować, by rozwijać ich potencjał? Kiedy wprowadzić indywidualne zajęcia? W jaki sposób wspierać i kogo uczynić partnerem dziecięcych aktywności? Wyjaśniamy w artykule.  

  • Budowanie wewnętrznej siły

    Większość ludzi zaczyna realizację jakiegoś celu, ale tylko nieliczni potrafią wytrwać w postanowieniu. Dlaczego? Bo często na zewnątrz szukamy potwierdzenia naszej wartości. Gdy tego nie otrzymamy, rezygnujemy. Im młodsze pokolenia, tym większa jest tendencja oceniania innych przez pryzmat posiadania rzeczy materialnych, a nie wypracowanych cech charakteru czy umiejętności. Proponujemy scenariusz zajęć dla trzecioklasistów „Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”, dzięki którym uczeń zbuduje przekonanie, że jego największą wartością jest jego wewnętrzna siła.

  • Sprytne sposoby na skupienie uwagi rozbrykanych uczniów

    Praca z dziećmi stawia przed nauczycielami nie lada wyzwanie w postaci zachowania dyscypliny podczas zajęć. Jeśli utrzymanie grupy w ryzach spędza wam czasem sen z powiek, zapraszamy po garść pomysłów, dzięki którym lepiej zorganizujecie swoją pracę.

  • Z szafy psychologa. Rekwizyty, które pomagają mówić

    Rozmawiając z dziećmi na tematy natury psychologicznej, warto sięgnąć po konkretne rekwizyty. Najskuteczniejsze są te wykonane wspólnie przez dziecko i nauczyciela. Namacalna pomoc pozwoli nie tylko porozmawiać o emocjach, rozwoju własnym, osobowości czy cechach charakteru, ale również będzie pomocnym środkiem na zahamowania, wstydliwe tematy czy zbyt trudne dla dziecka obszary przeżyć oraz sytuacje. Proponujemy kilka sprawdzonych rekwizytów.

  • Integracja sensoryczna. Co warto wiedzieć, aby pomóc uczniom?

    Wstępna diagnoza prowadzona w przedszkolu jest jednym z podstawowych zadań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej na tym etapie kształcenia. Szybkie rozpoznanie problemów dziecka umożliwia jego efektywną terapię. Dlatego też uchwycenie symptomów wskazujących na zaburzoną integrację sensoryczną u dziecka i przekazanie informacji o nich rodzicom jest bardzo ważnym aspektem diagnozy przedszkolnej. W artykule opisujemy poszczególne zaburzenia w funkcjonowaniu, co pomoże we wstępnej diagnozie problemów, z jakimi zmaga się dziecko. Podpowiadamy również, jak efektywnie przeprowadzić rozmowę na temat trudności dziecka z jego rodzicami.  

  • Inteligencje wielorakie a talenty uczniów

    Wiele osób chciałoby mieć wysokie IQ, najlepiej potwierdzone profesjonalnymi badaniami. W mediach celebryci szczycą się wysokim ilorazem inteligencji, najbardziej prestiżowe jest członkostwo w Stowarzyszeniu Mensa, które zrzesza osoby o ilorazie inteligencji kwalifikującym do górnych dwóch procent populacji. Ale czym jest owa inteligencja? Przedstawiamy 8 typów inteligencji i praktyczne wskazówki metodyczne.

  • Integracja bilateralna Jak zachęcić mózg do efektywniejszej pracy?

    Ruch stanowi podstawę dla wszystkich procesów uczenia się. To dzięki aktywności ruchowej rozbudzają oraz uruchamiają się zdolności umysłowe, a nasz mózg utrzymuje aktywny rozwój sieci neuronalnych. Jak go pobudzać w warunkach pracy grupowej nauczyciela? Pomocna może okazać się integracja bilateralna. Proponujemy konkretne ćwiczenia, które można zastosować w praktyce podczas zajęć.

  • W grupie siła!

    Umiejętność współpracy to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji emocjonalno-społecznych. Przedszkole i szkoła, jako miejsca stałego przebywania w grupie, naturalnie nadają się do kształtowania umiejętności działania zespołowego. W niniejszym artykule przedstawiamy propozycje zabaw pomocnych w kształtowaniu relacji w grupie.

  • Raz, dwa, trzy, zimowym logopedą możesz być i Ty!

    Bez względu na to według jakiego podręcznika pracujemy na naszych zajęciach, na pewno wkrótce możemy spodziewać się tematu zimy i śniegu. Przewodniki metodyczne zaproponują nam szczegółowy plan przebiegu każdej lekcji, a my dziś proponujemy uniwersalne ćwiczenia edukacyjno-logopedyczne wokół zimowej tematyki.

  • Gniotki, glutki i slime – gadżet czy niezbędna pomoc dydaktyczna w twojej klasie?

    Odwiedzając sklepy z pomocami edukacyjno-dydaktycznymi można trafić na kolorowe, przyciągające uwagę zabawki, takie jak gniotki, żelki, glutki, piaski kinestetyczne itp. Do czego służą? Czy są potrzebne i faktycznie pomagają dzieciom się rozwijać, czy może to tylko zbędne gadżety, na które szkoda czasu i pieniędzy? Ada Chmielewska, lektor angielskiego dla dzieci i psycholog, wypytuje o rady swoją mamę, Kasię Kamińską, neurologopedę i pedagoga z 25-letnim doświadczeniem w pracy.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE