Organizacja pracy na lekcji z wykorzystaniem TIK

Organizacja pracy na lekcji z wykorzystaniem TIK

NR 1 (23) 2020

Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) ułatwiają pracę nauczyciela, ponieważ między innymi pozwalają zaoszczędzić sporo jego czasu, a także angażują i motywują uczniów do aktywnej pracy i współdziałania. W artykule przedstawiamy kilka ciekawych narzędzi, które przyczyniają się do poprawy organizacji pracy na lekcji oraz skracają czas przygotowania się do niej.


Trudno dziś wyobrazić sobie szkołę bez komputerów i Internetu. Mimo to efektywne nauczanie z wykorzystaniem TIK nie jest zadaniem łatwym. Samo wprowadzenie komputerów do klas nie wystarczy, by usprawnić nauczanie, a posługiwanie się narzędziami TIK podczas lekcji nie jest celem pracy nauczycielskiej. Chodzi o wypracowanie takiej koncepcji stosowania nowych technologii, która wzbogaci kompetencje uczniów, a także o to, by nauczyciele kierowali się przy tym zapisanymi w podstawie programowej nadrzędnymi celami kształcenia oraz wymaganiami edukacyjnymi. Jednym słowem TIK jest narzędziem, a nie celem.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 54  Strona 55  Strona 56

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE