Odczarować programowanie Cz. I

Odczarować programowanie Cz. I

NR 1 (11) 2018

Programowanie na dobre zawitało do najmłodszych klas naszych szkół. Mimo że powstaje na ten temat wiele opracowań, wciąż trudno jest nam znaleźć punkt zaczepienia i zacząć wprowadzać je do nauki szkolnej. Odstraszają nas same nazwy: programowanie, kodowanie, algorytm – takie poważne i informatyczne. A przecież nie jesteśmy informatykami, często nawet nie mamy komputera w sali (a co dopiero robotów). Czytając poniższy artykuł, przekonacie się, jak wiele działań, które już podejmujecie z dziećmi, zawiera naukę programowania!


Podstawą nauki programowania jest przełączenie siebie (i uczniów) na odpowiednie myślenie. Komunikując się w życiu codziennym, stosujemy całą masę uproszczeń, skrótów myślowych, czy nawet ustalonych między sobą haseł. Jeśli powiem uczniom: „koniec przerwy”, oni wiedzą, że mają sprzątnąć zabawki i usiąść w ławkach.

 

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 9

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE