CZERWIEC 3 (19) 2019

NR 3 (19) 2019

INSPIRACJE NAUCZANKI

WYDANIE: czerwiec - lipiec 3 (19) 2019

DROGIE NAUCZANKI,

 

za chwilę koniec roku szkolnego, ale zanim pożegnacie się z uczniami, zachęćcie ich do czytania książek podczas wakacji. Wykorzystajcie sposoby, które poleca i opisuje Małgosia Swędrowska. Podczas ostatnich dni warto również przeprowadzić zajęcia na temat bezpiecznych wakacji, skorzystajcie z gotowego scenariusza. Zwróćcie uwagę na część poświęconą jedzeniu poza domem, szczególnie że o zatruciach pokarmowych niewiele się mówi.

 

Koniec roku szkolnego lub jego początek może być doskonałym momentem do rozwijania w uczniach umiejętności planowania i podsumowywania swojej pracy. Sprawdźcie, jak ubrać to w ciekawe zabawy i zadania. Podczas wakacji znajdźcie też czas na zaplanowanie własnego rozwoju, w bieżącym numerze zachęcamy do zainteresowania się programem Erasmus+.

 

W wakacyjnym numerze podpowiadamy również, jak wykorzystać przedmioty, które macie w zasięgu ręki i te, które są tanie. Zajrzyjcie do swoich magicznych szafek i sprawdźcie, jakie „przydasie” już macie i przygotujcie się na nowy rok szkolny.

 

Po letnim odpoczynku, podczas pierwszych zajęć przyda się Wam znajomość sprytnych sposobów na skupienie uwagi rozbrykanych, jeszcze żyjących wakacjami uczniów. Sprawdźcie, jak wprowadzić nowe reguły. Dobrym pomysłem do wykorzystania podczas pierwszych dni w szkole (ale też tych ostatnich) są zajęcia taneczne. Niezawodna Roma Jakubowska proponuje tańce i pląsy z bajkowego świata.

 

W bieżącym wydaniu nie zabraknie również tematów dla badaczy natury, tym razem wyruszamy na spacer i poznajemy polskie drzewa. Obserwacja zjawisk to najlepszy sposób na naukę, zobaczcie też, jak bez dostępu do profesjonalnego laboratorium przeprowadzić ciekawe doświadczenia.

 

Dodatkowe materiały w wersji edytowalnej i do wydruku czekają na Was w strefi e PREMIUM online, do której zachęcam zaglądać.

 

Słonecznych wakacji i inspirującej lektury!

Anna Rusin

redaktor prowadząca

CZYTAMY I MÓWIMY

  • Lekturki spod chmurki

    Z pewnością ten, kto wybiera książki na wakacyjny, letni czas nie kojarzy ich z lekturami, ze studiowaniem głównych wątków, analizowaniem portretów psychologicznych pierwszoplanowych bohaterów itp. Oczywiście nie oznacza to, że książki na wakacje charakteryzują się naiwną prostotą i lekką rozrywką. Czasami jest wręcz przeciwnie. Czytamy wymagające lektury, ale w naszych głowach nie ma przymusu, więc interpretacja ich treści przychodzi sama. Jak zachęcić uczniów do czytania podczas wakacji?

  • Tańce i pląsy z bajkowego świata

    Ruch towarzyszy dzieciom od samego początku, jest bardzo lubiany, zwłaszcza przy muzyce. Do tanecznych zajęć potrzebna nam jedynie bogata wyobraźnia, która przeniesie nas wszędzie i zamieni w każdą postać, zwierzę czy superbohatera. Proponujemy taneczne zabawy, które możecie wykorzystać np. podczas ostatnich lub pierwszych dni w szkole.

POMYSŁ NA MATMĘ

  • Kości zostały rzucone…

    Zostały wynalezione w starożytności, wykonywano je z drewna, kości czy metalu. Wielką popularnością cieszyły się w imperium rzymskim oraz epoce średniowiecza. Służyły do rozgrywek hazardowych, a także wróżenia. Obecnie są nieodłącznym elementem wielu gier planszowych, fabularnych czy bitewnych. Mowa o kościach do gry, które – poza walorem zabawy – mają także wartość edukacyjną. Proponujemy kilka zabaw przy użyciu nietypowych kostek, tj. dziesięciokątnych z liczbami od 1 do 10, dwunastokątnych od 1 do 12 oraz trzydziestokątnych od 1 do 30.

BADACZE NATURY

FREESTYLE

CLASS? YES!

OSWAJAMY NOWE TECHNOLOGIE

  • Maty edukacyjne do kodowania

    Rozwijanie umiejętności programistycznych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym to przede wszystkim budowanie podstawowych umiejętności niezbędnych do programowania, a nie samo programowanie z użyciem tekstowego kodu. To samodzielne lub zespołowe analizowanie i rozwiązywanie problemów, a nie teoria lub definicje oraz wyciąganie wniosków z błędów, a nie gotowe rozwiązania. Zapraszamy do przyjrzenia się pomocy dydaktycznej, która rozwija kreatywność i samodzielność uczniów oraz ich kompetencje cyfrowe.

NIE Z WŁASNEJ KIESZENI

  • Dla kogo Erasmus+?

    Program Erasmus+ nie jest przeznaczony wyłącznie dla studentów. Oprócz tego, że od początku 2014 r. zastępuje dawnego Erasmusa, jest kontynuacją m.in. Comeniusa, dość dobrze znanego nauczycielom w szkołach i przedszkolach. Dla kogo zatem jest Erasmus+? Dla tych, którzy chcieliby podnosić swoje kompetencje zawodowe podczas zagranicznych wyjazdów. Program ma bowiem dla nich hojną ofertą grantową. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat programu.

POMÓŻ MAŁEJ GŁOWIE

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE