GRUDZIEŃ 6 (16) 2018

NR 6 (16) 2018

INSPIRACJE NAUCZANKI

WYDANIE: grudzień - styczeń 6 (16) 2018

DROGIE NAUCZANKI,

 

Z prawdziwą radością przekazujemy wam kolejny, grudniowo-styczniowy numer Inspiracji Nauczanki. Skąd ta radość? Przede wszystkim stąd, że mamy dla was nową odsłonę magazynu, w którym przybyło aż 16 stron dodatkowych treści. Wraz z przełomem roku zdecydowaliśmy się powiększyć objętość czasopisma i wzbogacić jego zawartość.

 

Już od pewnego czasu staramy się wyprzedzić wasze przygotowania do kolejnych szkolnych wydarzeń i proponujemy pomysły na zajęcia odbywające się w kolejnych dwóch miesiącach po ukazaniu się wydania magazynu. Stąd w aktualnym numerze znajdziecie inspiracje związane ze styczniowymi obchodami Dnia Babci, Dnia Dziadka oraz Międzynarodowego Dnia Kubusia Puchatka. W lutym być może zechcecie zorganizować zajęcia walentynkowe, Dzień Głośnego Czytania lub Dzień Opowiadania Bajek oraz, korzystając z długiego w tym roku karnawału, przebierany bal przez kontynenty.

 

Nowością w niniejszym, obszerniejszym wydaniu są plakaty tematyczne. Na środkowych stronach wydania znajdziecie aż 4 plakaty: obrazkową mapę świata, planszę ze zwierzętami zapadającymi w sen zimowy, a także plakat na Dni Babci i Dziadka oraz walentynki.

 

Większość inspiracji w tym numerze opracowaliśmy w kilku wariantach dla lepszego ich dopasowania do grup wiekowych waszych podopiecznych. Chcemy pokazywać pomysły, które wykorzystacie w nauczaniu wczesnoszkolnym, a także proponować rozwiązania, które przydadzą się w grupach przedszkolnych. Każda Nauczanka znajdzie coś dla siebie. Z dziećmi w starszych klasach z pewnością możecie zorganizować tydzień matematyczny czy świętować głośne czytanie. Pierwszaki i zerówkowicze znakomicie odnajdą się na balu podróżniczym, a z przedszkolakami przeprowadzicie Puchatkowe zabawy ruchowe i wprowadzicie zimowe ćwiczenia logopedyczne.

 

Czytajcie, korzystajcie i inspirujcie się!

Ania Gadzińska-Kryjak

redaktor naczelna

CZYTAMY I MÓWIMY

POMYSŁ NA MATMĘ

  • Tydzień Młodego Matematyka

    Istotą Tygodnia Młodego Matematyka jest uświadomienie dzieciom, że matematyka to nie tylko „zapisywanie cyferek”. Chcemy, aby zobaczyły, w jak wielu momentach używamy wiedzy matematycznej, choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę. Dodatkową atrakcją będzie fakt, że aktywności przewidziane zostały dwutorowo – aby odbywały się podczas lekcji oraz podczas przerw.

  • Matematyczne śnieżynki

    Czy mróz za oknem może pomóc w uczeniu się matematyki? Czy zima, mimo iż dostarcza nam wiele ciekawych zjawisk do wykorzystania w edukacji przyrodniczej, może być także inspiracją do zajęć matematycznych? Oczywiście! W tym artykule przedstawiony zostanie pomysł na łatwą w przygotowaniu, ale efektowną pomoc dydaktyczną do omawiania zjawiska symetrii z wykorzystaniem płatków śniegu.

BADACZE NATURY

FREESTYLE

  • Lutowe czytajki i słuchajki

    Luty obfituje w święta zachęcające do wspólnego czytania i snucia opowiastek z dziećmi. Już 1 lutego przypada Dzień Głośnego Czytania, a pod koniec miesiąca – 26 lutego – Dzień Opowiadania Bajek. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was opowiadania, które możecie wykorzystać na przykład do ćwiczenia samodzielnego czytania ze zrozumieniem, albo po prostu podzielić na fragmenty i czytać wspólnie na głos.

COŚ Z NICZEGO

  • Odpady jako gwiazdy estrady

    W ekoplastyce głównym materiałem twórczym są śmieci. Zajęcia z ich wykorzystaniem rozwijają nie tylko zdolności twórcze i manualne dzieci, ale przybliżają także zagadnienia związane z ochroną środowiska. A wykonane w ich czasie prace inspirują do przeprowadzania gier, zabaw, a nawet mogą się przydać do stworzenia teatrzyku!

  • Stare dobre zabawki

    Jakie zabawki najlepiej się sprawdzają? Takie, które dzieci mogą wykonać same i które mogą być przy okazji wykorzystane w czasie ich edukacji sensorycznej. Oba te kryteria spełnia niepozorna, szmaciana piłeczka – zośka. Zobaczcie, jak w łatwy sposób zrobić z dziećmi jedną z nich.

  • 10 pomysłów na integracyjne zabawy i działania plastyczne dla dzieci

    Wspólne odkrywanie, bezpośrednie doświadczanie, eksperymentowanie, tworzenie i radosne przeżywanie podczas zabaw i działań plastycznych wpływa pozytywnie na kształtowanie się więzi grupowych. Dlatego na długie zimowe popołudnia warto mieć pod ręką kilka sprawdzonych pomysłów. Oto one!

CLASS? YES!

  • Pudełko – tajna broń nauczyciela!

    Pudełko to genialne narzędzie do przyciągania uwagi! Pomoże owiać tajemnicą to, co przygotowane zostało na zajęcia, i tym samym zachęcić uczniów do współpracy. Teoretycznie zadziała jak każda inna torba, w której można coś schować (a z tymi przecież i tak zazwyczaj przychodzi się na zajęcia), jednak bywają pudełka, które dają wyjątkowe możliwości!

AKCJA AKTYWIZACJA

POMÓŻ MAŁEJ GŁOWIE

  • W grupie siła!

    Umiejętność współpracy to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji emocjonalno-społecznych. Przedszkole i szkoła, jako miejsca stałego przebywania w grupie, naturalnie nadają się do kształtowania umiejętności działania zespołowego. W niniejszym artykule przedstawiamy propozycje zabaw pomocnych w kształtowaniu relacji w grupie.

  • Raz, dwa, trzy, zimowym logopedą możesz być i Ty!

    Bez względu na to według jakiego podręcznika pracujemy na naszych zajęciach, na pewno wkrótce możemy spodziewać się tematu zimy i śniegu. Przewodniki metodyczne zaproponują nam szczegółowy plan przebiegu każdej lekcji, a my dziś proponujemy uniwersalne ćwiczenia edukacyjno-logopedyczne wokół zimowej tematyki.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE