Pobudzenie-zatrzymanie. Jak patrzeć w oczy dzieci?

Pobudzenie-zatrzymanie. Jak patrzeć w oczy dzieci?

NR 1 (23) 2020

Aktywizacja dzieci, zabawy i tańce integracyjne, nauka przez doświadczenie, wykorzystanie naturalnej ciekawości dzieci – to tematy, a precyzyjniej podejścia pedagogiczne, które wpisują się we współczesne nurty pedagogiczne od kilkudziesięciu lat. Agnieszka Kaczmarczyk (założycielka i była prezeska poznańskiego Oddziału KLANZY) wyjaśnia, jak (i dlaczego) zatrzymać się w pędzie realizacji programów i pomysłów pedagogicznych.


Jako trenerka Metody KLANZY, założycielka Oddziału KLANZY w Poznaniu, a także nauczycielka muzyki i rytmiki, od wielu lat jestem aktywną uczestniczką, ale także obserwatorką zmian. Sądzę, że większość z was, czytelników, nie ma wątpliwości, jak bardzo zmieniła się na przestrzeni ostatnich lat defi nicja wielu pojęć i zagadnień, takich jak:

  •  Co to znaczy prowadzić zajęcia metodami aktywizującymi?
  •  Czym jest efektywna lekcja? • Kim jest dobry/nowoczesny pedagog?
  •  Jakie metody pobudzają dzieci do autentycznego zaangażowania w proces dydaktyczny? • Jak wzmocnić wewnętrzną aktywność dzieci w świecie tak wielu zewnętrznych bodźców?
  •  Które metody okażą się szczególnie przydatne w pracy „z moją grupą, moją klasą, rodzicami moich uczniów”?

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 38  Strona 39

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Włoska przygoda

    Włochy słyną z ciekawej historii, bogatej kultury, pięknych krajobrazów oraz licznych zabytków. Z kraju tego pochodzą znani i cenieni na całym świecie artyści, a jego wizytówką jest smaczne jedzenie. Biorąc pod uwagę tak liczne aspekty, które stanowią o wyjątkowości tego państwa, warto zorganizować atrakcyjne, różnorodne zajęcia dla dzieci. W artykule zaproponujemy m.in. zajęcia matematyczne, polonistyczne, plastyczne oraz taneczne, które pozwolą przybliżyć dzieciom kulturę Włoch oraz poznać ich historię.

  • Escape room na lekcji – jak zacząć?

    Czy szkoła może konkurować pod względem atrakcyjności z nawałem bodźców, które co dzień dostarczane są młodym ludziom w postaci gier komputerowych, aplikacji i filmów? Czy nauczyciel jest w stanie zaproponować uczniom taką formę przyswajania wiedzy, która będzie nie tylko efektywna, ale i ekscytująca? Odpowiedzią na te pytania może być edukacyjny escape room. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować edukacyjną grę terenową w klasie.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE