Escape room na lekcji – jak zacząć?

Escape room na lekcji – jak zacząć?

NR 1 (23) 2020

Czy szkoła może konkurować pod względem atrakcyjności z nawałem bodźców, które co dzień dostarczane są młodym ludziom w postaci gier komputerowych, aplikacji i filmów? Czy nauczyciel jest w stanie zaproponować uczniom taką formę przyswajania wiedzy, która będzie nie tylko efektywna, ale i ekscytująca? Odpowiedzią na te pytania może być edukacyjny escape room. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować edukacyjną grę terenową w klasie.


Escape room można zdefi niować jako przestrzeń, w której grupa ludzi pracuje wspólnie, by odnaleźć wskazówki, rozwiązać zadania i wydostać się z pokoju, zazwyczaj mając na to ograniczony czas. Escape room można też nazwać grą na żywo, w której gracze rozwiązują zadania, by osiągnąć konkretny cel w konkretnym czasie. Źródeł escape roomów można szukać w popularnych niegdyś interaktywnych teatrach i domach grozy, pierwszych internetowych grach typu „wskaż i kliknij”. Jako prekursora escape roomów można również podać LARP (live action role-playing games) – improwizowaną rozgrywkę, w której uczestnicy wspólnie tworzą i odgrywają opowieści. Dodatkowo idea escape roomu pojawiała się w przemyśle rozrywkowym – fi lmach i teleturniejach. Jednak prawdziwą popularność zdobyły stacjonarne pokoje zagadek, które szturmem podbiły rynek rozrywkowy w Polsce i pojawiły się w każdym większym mieście.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Włoska przygoda

    Włochy słyną z ciekawej historii, bogatej kultury, pięknych krajobrazów oraz licznych zabytków. Z kraju tego pochodzą znani i cenieni na całym świecie artyści, a jego wizytówką jest smaczne jedzenie. Biorąc pod uwagę tak liczne aspekty, które stanowią o wyjątkowości tego państwa, warto zorganizować atrakcyjne, różnorodne zajęcia dla dzieci. W artykule zaproponujemy m.in. zajęcia matematyczne, polonistyczne, plastyczne oraz taneczne, które pozwolą przybliżyć dzieciom kulturę Włoch oraz poznać ich historię.

  • Pobudzenie-zatrzymanie. Jak patrzeć w oczy dzieci?

    Aktywizacja dzieci, zabawy i tańce integracyjne, nauka przez doświadczenie, wykorzystanie naturalnej ciekawości dzieci – to tematy, a precyzyjniej podejścia pedagogiczne, które wpisują się we współczesne nurty pedagogiczne od kilkudziesięciu lat. Agnieszka Kaczmarczyk (założycielka i była prezeska poznańskiego Oddziału KLANZY) wyjaśnia, jak (i dlaczego) zatrzymać się w pędzie realizacji programów i pomysłów pedagogicznych.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE