Co na to tata?

Co na to tata?

NR 3 (13) 2018

Rok szkolny przepełniony jest różnorakimi świętami. Najwięcej emocji wzbudzają daty związane z naszymi bliskimi. W maju świętowaliśmy Dzień Matki, natomiast czerwiec to letni czas przeznaczony dla każdego taty. Kiedy w kalendarzu pojawia się cyfra 23, to wszystkie dzieci biegną do swoich tatusiów z ciepłymi słowami i prezentami.


Dzieci nie trzeba długo zachęcać do działań związanych z przygotowaniem upominków lub niespodzianek dla osób, z którymi są bardzo związane. Chętnie biorą udział w zajęciach tematycznych, dzielą się swoimi spostrzeżeniami oraz pomysłami, a wręcz chwalą się własnymi rodzinami: „Mój tata najszybciej wbija gwoździe!”, „Mój tata jest najsilniejszy!”, „Mój tata opowiada najciekawsze bajki na świecie!”. Nic więc dziwnego, że tata uznawany jest za wzór, szczególnie dla chłopców, ale oczywiście dla dziewczynek – także. Podczas zajęć szkolnych można wykonać nie tylko upominek, ale wykorzystać czas zajęć do porozmawiania o roli taty w życiu naszych uczniów. Podana propozycja przebiegu zajęć pozwoli zabrać dzieci w podróż z ich tatusiami.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Tato to jest Tato!

    Tata znajduje szczególne, ważne miejsce w sercu każdego. A dla przedszkolaka i ucznia w wieku wczesnoszkolnym jest on często całym światem (oczywiście i mama odgrywa taką samą rolę). Dzieci jak powietrza potrzebują do swojego rozwoju częstych, głębokich, autentycznych kontaktów z rodzicami. Na co dzień jednak tata często bywa nieuchwytny, bo porywa go wir pracy, dodatkowych obowiązków i zajęć. My, nauczyciele, szukamy więc pretekstów do tego, by zaaranżować w klasie lub sali spotkanie z rodzicami, zabawy z tatusiami, a z pomocą przychodzą… książki dla dzieci.

  • Bajka logopedyczna

    Na pewno część z was zauważyła w swojej pracy, że coraz więcej dzieci ma wadę wymowy. Jedną z przyczyn takiego zjawiska jest niska sprawność ruchomych narządów artykulacyjnych, czyli warg, języka, żuchwy oraz podniebienia miękkiego z języczkiem. Bardzo często rozleniwione mięśnie języka nie potrafią go unieść, a słabe mięśnie warg nie pracują w odpowiedni sposób. W konsekwencji mowa dziecka staje się niewyraźna, niechlujna i niezrozumiała dla innych. Chcąc tego uniknąć, już od urodzenia powinniśmy ćwiczyć nasze mięśnie i dawać im nieustanny „wycisk”.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE