U babci w kuchni

U babci w kuchni

NR 6 (22) 2019

Opowiadanie o Basi, która bardzo lubi spędzać czas wolny gotując ze swoją babcią Zosią. Bajka może posłużyć jako punkt zaczepienia w rozmowie na temat relacji między wnuczkami a dziadkami, a także Dniu Babci i Dziadka.


Na osiedlu Bajkowym, w małym miasteczku, na podwórku, gdzie rosła wielka lipa, stał dom z czerwonym dachem. W tym domu mieszkała Basia z rodzicami, malutkim bratem i babcią Zosią. Dziewczynka lubiła spędzać czas z koleżankami, bawić się z bratem w domu, biegać z psem Szarikiem, ale najbardziej lubiła gotować razem ze swoją ukochaną babcią. Babcia Zosia miała siwiutkie włosy, zawsze uśmiechniętą buzię, nosiła sukienki w kwiaty, kolorowe sweterki i ciągle śpiewała. Jej królestwem była kuchnia. Pachniało tam herbatką owocową, świeżym chlebem, najlepszymi na świecie obiadami i ciastem drożdżowym. Pewnego zimowego dnia okazało się, że mama Basi się przeziębiła – miała katar, kaszel i była osłabiona.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Czytanie " w podskokach"

    Czytanie z natury jest aktywnością statyczną. W pozycji siedzącej, w skupieniu na książce dziecko rozpoznaje litery, nazywa je, łączy w sensy. Jednak natura dziecka charakteryzuje się dynamizmem. Poznaje świat w ruchu, potrzebuje różnorodnych bodźców płynących z wielu zmysłów, by utrwalać zdobywane doświadczenia, umacniać przeżycia. Czy można pogodzić te dwie skrajne właściwości – statyczne czytanie i dynamiczne poznawanie? Tak! Organizując naukę czytania wrażeniowego, czyli takiego sposobu czytania dzieciom i z dziećmi, by w tekst literacki wplatać gesty, okazywanie emocji, ruch, a nawet taniec na siedząco. Dzięki pozytywnym doświadczeniom ze wspólnotowego czytania dzieci chętniej będą sięgały samodzielnie po książki i podejmowały wysiłek związany z nauką liter.

  • Zabawy stymulujące rozwój mowy – nauka poprzez ruch

    Coraz więcej przedszkolaków i uczniów ma trudności z prawidłową wymową i komunikacją. Dzieci mówią szybko, niewyraźnie, zniekształcają wiele głosek lub zastępują je łatwiejszymi do wymówienia. Z różnych przyczyn ruchliwość ich aparatu mowy podczas mówienia jest niewielka, co także wpływa na wyrazistość wymowy. Jak wplatać do codziennych aktywności zabawy stymulujące rozwój mowy?  

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE