Lekturki spod chmurki

Lekturki spod chmurki

NR 3 (19) 2019

Z pewnością ten, kto wybiera książki na wakacyjny, letni czas nie kojarzy ich z lekturami, ze studiowaniem głównych wątków, analizowaniem portretów psychologicznych pierwszoplanowych bohaterów itp. Oczywiście nie oznacza to, że książki na wakacje charakteryzują się naiwną prostotą i lekką rozrywką. Czasami jest wręcz przeciwnie. Czytamy wymagające lektury, ale w naszych głowach nie ma przymusu, więc interpretacja ich treści przychodzi sama. Jak zachęcić uczniów do czytania podczas wakacji?


Z roku na rok na polskim rynku wydawniczym pojawia się coraz więcej książek obrazkowych, w których słowo przeplata się z ilustracją. Czasami nawet słowo zanika na rzecz wymownych, wielowarstwowych, metaforycznych obrazów.

Czytanie książek obrazkowych/obrazowych/picturebooks – bo takie określenia stosowane są zamiennie w polskim nazewnictwie, jest nie lada wyzwaniem zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników.

Często dzieciom przychodzi łatwiej odczytywanie sensów ukrytych w warstwie ikonicznej treści, a to za sprawą wysokiego poziomu wyobraźni. Dodatkowo książki obrazkowe można przeczytać bardzo szybko, co ma znaczenie dla kształtowania się w dzieciach motywacji do samodzielnego sięgania po książki.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 3  Strona 2

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Tańce i pląsy z bajkowego świata

    Ruch towarzyszy dzieciom od samego początku, jest bardzo lubiany, zwłaszcza przy muzyce. Do tanecznych zajęć potrzebna nam jedynie bogata wyobraźnia, która przeniesie nas wszędzie i zamieni w każdą postać, zwierzę czy superbohatera. Proponujemy taneczne zabawy, które możecie wykorzystać np. podczas ostatnich lub pierwszych dni w szkole.

  • Fascynujące biologiczno-przyrodnicze doświadczeni

    Doświadczenia to najlepszy sposób na poznawanie otaczającego nas świata, młodzi przyrodnicy je uwielbiają. Nie ma lepszego sposobu na naukę, jak bezpośrednia obserwacja różnych zjawisk. Im wcześniej uczniowie zaczną swoją przygodę badawczo-eksperymentalną, tym lepiej. Zaproponowane w artykule doświadczenia i zabawy mają na celu przede wszystkim rozbudzenie ciekawości, ponadto można wykonać je przy użyciu tanich materiałów dostępnych w każdym domu. Nie jest potrzebne bogato wyposażone laboratorium, wystarczy sala lekcyjna czy przyszkolne podwórko.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE