Na słowa nauczyciela „Zaczynamy omawianie lektury” wielu uczniów dostaje gęsiej skórki. Oto zaczyna się czas wytężonej pracy umysłu, w którym dominować będzie dobra pamięć i umiejętność wyciągania logicznych wniosków, szukania skutków następstw itp. Tylko czy dla dzieci jest to najbardziej prosta droga do odkrywania fascynującego świata książek? Co zrobić, by zajęcia poświęcone na analizę tekstu, ilustracji i własnych przemyśleń były atrakcyjne, pełne zaangażowania uczniów – przewyższającego najśmielsze oczekiwania nauczyciela? Oprócz wskazówek dodajemy ciekawe materiały do wykorzystania m.in. do stworzenia lapbooka.
Istnieje pewna recepta na taki sukces edukacyjny. Składają się na nią dwa ogniwa. Po pierwsze właściwa książka. Po drugie ciekawe omówienie. Poniżej zaprezentowałam pomysły na działania z książką Agnieszki Frączek pt. „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”, która fi guruje w podstawie programowej na liście lektur proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Dlaczego tę książkę uważam za właściwą? Bo napisana jest z perspektywy dziecka i dla dziecka przez znakomitą polską autorkę, językoznawczynię, która potrafi bawić się językiem i ukazywać cały jego kunszt.
[ . . . ]
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.
Druga klasa to moment, kiedy uczniowie stawiają czoła nowej umiejętności – mnożeniu. Może być tak, że od tego momentu tabliczka mnożenia będzie ciągnęła się za nimi, skutecznie zniechęcając do zabawy matematyką, ale może być i tak, że ta nowa znajomość okaże się owocna i przydatna w kolejnych latach. Wiele zależy od tego, jak zaczniemy przygodę z mnożeniem. Publikujemy pomysły na atrakcyjne gry z tabliczką mnożenia w roli głównej.
Nauka matematyki nie musi być nudna, a już tym bardziej trudna, szczególnie na etapie klas początkowych. Może okazać się świetną zabawą i ciekawą przygodą. Wykorzystanie aktywnych i atrakcyjnych metod sprzyja kształtowaniu kompetencji matematycznych. Pierwsze dni w nowym roku szkolnym to dobry moment, aby powtórzyć z uczniami materiał omawiany w ubiegłym roku szkolnym. Warto wykorzystać piękną pogodę i zagrać w proponowaną przez nas grę.
Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:
618471134
biuro@semantika.pl
www.semantika.pl
ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd
Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP:
7773232650, REGON: 302483298
© Copyright 2019 Grupa Wydawnicza Semantika Sp. z o.o. | Polityka prywatności