Treasure hunt. Pirackie stacje

Treasure hunt. Pirackie stacje

NR 2 (24) 2020

Proponujemy scenariusz zajęć z wykorzystaniem pomysłu na stworzenie stacji, na których czekać będą na dzieci kolejne zaplanowane przez nauczyciela aktywności. Poszukiwanie skarbów, jak i motyw piracki cieszą się popularnością i wśród dziewczynek, i wśród chłopców. Warto to wykorzystać i przygotować dla uczniów treasure hunt. Zachęcamy do przeprowadzenia zajęć w ogrodzie, jeśli pozwoli na to pogoda.


TREASURE HUNT

Scenariusz zajęć

Czas trwania: 45 minut.

Metody pracy: naturalna, gry i zabawy językowe, TPR, audiolingwalna, audiowizualna.

Cele operacyjne:

Uczniowie:

• poznają i utrwalają słownictwo związane z wakacjami i piratami,

• utrwalają nazwy czynności w języku angielskim,

• utrwalają liczenie w zakresie do 10 w języku angielskim,

• rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową,

• współpracują w grupie.

Środki dydaktyczne:

• karty obrazkowe (strona 53),

• woreczki materiałowe wypełnione grochem,

• odtwarzacz CD lub głośnik bluetooth + piosenki,

• mapa pocięta na kilka części (strona 52),

• szablony czapek pirackich, • kredki, fl amastry, zszywacz,

• arkusz papieru wielkości mapy, klej,

• sylwetki piratów oraz statki lub prześcieradło/folia malarska,

• pudełko sensoryczne (z piaskiem),

• skarb,

• kostka do gry.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Kuchenna matematyka

    Matematyka to dziedzina nauki, która jest niezwykle przydatna w codziennym życiu. Jest wszędzie i odnosi się do czynności, które uczniowie wykonują każdego dnia. Odkrywanie matematyki w trakcie codziennych aktywności, takich jak gotowanie, robienie zakupów czy sprzątanie sprawia, że dzieci szybciej, łatwiej oraz chętniej się uczą i rozwijają kompetencje matematyczne. W tym artykule Marta Ratajczak proponuje przeprowadzenie lekcji matematyki w trakcie grupowego pieczenia ciasta.

  • Spotkanie klasowe z mamami, z okazji ich święta

    Dzień Matki może być dobrym pretekstem, by zaprosić najważniejszą osobę w życiu dziecka do klasy i spędzić wspólnie choćby godzinkę. Kiedyś na łamach „Inspiracji Nauczanki” proponowane były zabawy na kanwie książki „Jak mama została Indianką”. To była propozycja dla mam dzieci młodszych – od sześciu do ośmiu lat. Tym razem Małgosia do przyjrzenia się książce „Dziewczynki latają wysoko” i spotkania z mamami w klasie trzeciej.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE