Podróż w głąb ludzkiego ciała. Serce

Podróż w głąb ludzkiego ciała. Serce

NR 4 (20) 2019

Jak to się dzieje, że nasze serce bije? Jak jest zbudowane, jakiej jest wielkości? A jak wyjaśnić to, że pracuje przez całe nasze życie bez odpoczynku? Zdradzamy, jak w łatwy sposób odpowiedzieć uczniom na pytania dotyczące pracy i budowy serca. Sposób pracy serca można porównać z pracą silnika w samochodzie. Wsiadajmy zatem do „auta” i zaczynajmy podróż naczyniami krwionośnymi w głąb ludzkiego ciała do serca.


Serce dzieli się na dwa przedsionki i dwie komory. Na sercu wyciętym z papieru/kartonu rysujemy (i zaznaczamy) prawy i lewy przedsionek oraz prawą i lewą komorę. Wyjaśniamy, że lewy przedsionek gromadzi natlenioną krew, która napływa z płuc, a lewa komora pompuje ją do organizmu. W prawym przedsionku zbiera się krew odtlenowana, która wraca z całego ciała. Prawa komora kieruje ją do płuc, gdzie zostanie ponownie wzbogacona w tlen. Dajemy dzieciom małe wycięte nożyczkami lub dziurkaczem serduszka, na którym zaznaczają i podpisują poznane elementy budowy serca używając skrótów:
PK – prawa komora,
LK – lewa komora,
PP – prawy przedsionek,
LP – lewy przedsionek.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 20  Strona 21  Strona 22  Strona 23  Strona 24

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Klasowy Dzień Ochrony Przyrody

    Trzeci tydzień września to czas, w którym odbywa się akcja Sprzątanie Świata. To dobra okazja, by zorganizować klasowy Dzień Ochrony Przyrody i wspólnie podjąć dobre postanowienia na rozpoczynający się rok szkolny. Publikujemy scenariusz ciekawych zajęć „Jak ludzie zmieniają swoją planetę?”, które przyczynią się do pogłębienia i usystematyzowania wiedzy dotyczącej zniszczeń i ochrony środowiska, a także wykształcą aktywną postawę w działaniach związanych z ochroną środowiska.

  • Atrakcyjne omawianie lektur

    Na słowa nauczyciela „Zaczynamy omawianie lektury” wielu uczniów dostaje gęsiej skórki. Oto zaczyna się czas wytężonej pracy umysłu, w którym dominować będzie dobra pamięć i umiejętność wyciągania logicznych wniosków, szukania skutków następstw itp. Tylko czy dla dzieci jest to najbardziej prosta droga do odkrywania fascynującego świata książek? Co zrobić, by zajęcia poświęcone na analizę tekstu, ilustracji i własnych przemyśleń były atrakcyjne, pełne zaangażowania uczniów – przewyższającego najśmielsze oczekiwania nauczyciela? Oprócz wskazówek dodajemy ciekawe materiały do wykorzystania m.in. do stworzenia lapbooka.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE