Klasowy Dzień Ochrony Przyrody

Klasowy Dzień Ochrony Przyrody

NR 4 (20) 2019

Trzeci tydzień września to czas, w którym odbywa się akcja Sprzątanie Świata. To dobra okazja, by zorganizować klasowy Dzień Ochrony Przyrody i wspólnie podjąć dobre postanowienia na rozpoczynający się rok szkolny. Publikujemy scenariusz ciekawych zajęć „Jak ludzie zmieniają swoją planetę?”, które przyczynią się do pogłębienia i usystematyzowania wiedzy dotyczącej zniszczeń i ochrony środowiska, a także wykształcą aktywną postawę w działaniach związanych z ochroną środowiska.


Opublikowany w maju tego roku raport IPBES donosi, że zagrożonych wyginięciem jest ponad milion gatunków zwierząt i roślin. W ciągu trzystu lat osuszyliśmy prawie 90% mokradeł i wycięliśmy 30% lasów. W szybkim tempie zmienia się klimat, akumulują się zanieczyszczenia, kończą zasoby surowców. Nie trzeba być przyrodnikiem, by się zorientować, że przekształcenia te bezpośrednio szkodzą również nam – ludziom. Tylko zmiana naszych przyzwyczajeń pomoże uratować naszą planetę. Nam, dorosłym, może być nieco trudniej, ale nasze dzieci i nasi uczniowie dopiero poznają zasady funkcjonowania świata. Wykorzystajmy nadchodzącą akcję do pełniejszego poznania zasad ochrony przyrody. Przedstawmy im je w taki sposób, by naturalne dla nich było życie w przyjaźni z naturą.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 16  Strona 17  Strona 18  Strona 19

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Podróż w głąb ludzkiego ciała. Serce

    Jak to się dzieje, że nasze serce bije? Jak jest zbudowane, jakiej jest wielkości? A jak wyjaśnić to, że pracuje przez całe nasze życie bez odpoczynku? Zdradzamy, jak w łatwy sposób odpowiedzieć uczniom na pytania dotyczące pracy i budowy serca. Sposób pracy serca można porównać z pracą silnika w samochodzie. Wsiadajmy zatem do „auta” i zaczynajmy podróż naczyniami krwionośnymi w głąb ludzkiego ciała do serca.

  • Atrakcyjne omawianie lektur

    Na słowa nauczyciela „Zaczynamy omawianie lektury” wielu uczniów dostaje gęsiej skórki. Oto zaczyna się czas wytężonej pracy umysłu, w którym dominować będzie dobra pamięć i umiejętność wyciągania logicznych wniosków, szukania skutków następstw itp. Tylko czy dla dzieci jest to najbardziej prosta droga do odkrywania fascynującego świata książek? Co zrobić, by zajęcia poświęcone na analizę tekstu, ilustracji i własnych przemyśleń były atrakcyjne, pełne zaangażowania uczniów – przewyższającego najśmielsze oczekiwania nauczyciela? Oprócz wskazówek dodajemy ciekawe materiały do wykorzystania m.in. do stworzenia lapbooka.

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE