Najlepsze są przerwy

Najlepsze są przerwy

NR 6 (22) 2019

Czas, który przypada pomiędzy lekcjami, czyli tzw. przerwy, to czas, w którym dzieci się nie uczą, ale co wówczas robią? Czy przerwa to czas zaprogramowany pod dziecko? Czy to najprzyjemniejszy moment w całym dniu spędzonym w szkole? Co robi nauczyciel, by umilić dziecku ten czas? Co może zaproponować, aby uczniowie w czasie przerwy nabrali siły i zmotywowali się do kolejnej lekcji?


Po co ta przerwa?

 

Jestem nauczycielem, więc mogę w tym czasie chwilkę się zrelaksować, coś zjeść, przejść się, odetchnąć świeżym powietrzem. Potrzebuję przerwy, by złapać oddech, mieć chwilę spokoju tylko dla siebie. Muszę też zgromadzić materiały potrzebne na kolejną lekcję, porozmawiać z kimś, załatwić jakąś prywatną sprawę, coś przeczytać, sprawdzić, uzupełnić dziennik. Ale jeśli mam dyżur, to muszę sprawować pieczę nad dziećmi nawet w czasie przerwy. Niby nie jest to zadanie wyczerpujące, ale nauczyciele nie lubią dyżurów. Rzadko mają pomysł, co w tym czasie można zaproponować uczniom. Ograniczają się zatem do pilnowania ich.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 11  Strona 12  Strona 13

PODOBNE ARTYKUŁY

WYDAWCA

Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@semantika.pl

www.semantika.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE