Pomysł na matmę

Pomysł na matmę

Chcesz lepiej uczyć matematyki? Wyzwól w dzieciach aktywność poznawczą. Pozwól im bawić się matmą!

W każdym numerze wyszukujemy i wymyślamy gry, quizy, zabawy w klasie oraz podwórkowe, które ułatwiają zrozumienie i ćwiczenie matematyki na poszczególnych etapach edukacji wczesnoszkolnej. Dostarczamy gotowe materiały w formie krzyżówek, zadań, plansz i innych materiałów do wykorzystania podczas zajęć.

  • Mankala – matematyka z innego kontynentu

    Mankala, obok Rummikuba, o którym napisałam w poprzednim numerze „Inspiracji Nauczanki”, jest jedna z tych popularnych gier towarzyskich, które warte sa zauwazenia w edukacji matematycznej. Pierwsze mojej spotkanie z ta afrykanska zabawa odbyło sie podczas wizyty pan z pracowni „Kuniec Dymbiec”, która miesci sie w słynnej poznanskiej dzielnicy Debiec.

  • Poszukiwacze działań

    Zabawa „Poszukiwacze działań” jest propozycją, którą można wykorzystać w każdej grupie wiekowej. Jej formuła jest łatwa, dlatego zasady zrozumieją nawet przedszkolaki. Odrobinę więcej pracy wymaga ona od nauczyciela, zakłada jednak możliwość zaangażowania uczniów w przygotowanie wspólnej zabawy. Jest to idealny pomysł na utrwalenie poznanego materiału. Dzięki grze „Poszukiwacze działań” możemy doskonalić umiejętności matematyczne przede wszystkim w zakresie znajomości kolejności wykonywania działań oraz dodawania i odejmowania.

  • Znajdź ukrytą cyfrę

    Jakiś czas temu świat gier towarzyskich zawojowała gra „Dobble”. Do potyczki stawali zarówno dorośli, jak i dzieci, ćwicząc swój refleks i spostrzegawczość. Zasady gry są bardzo proste, jednak sama rozgrywka wymaga od uczestników naprawdę dużego skupienia i szybkości podejmowania decyzji. Co jednak ciekawe, dzieci wprost uwielbiają w nią grać. To doskonała okazja, żeby za jej pomocą wprowadzić treści dydaktyczne lub sprawdzić postępy w nauce. Moja propozycja dotyczy nauki matematyki wśród najmłodszych uczniów. Dzięki niej dzieci uczą się cyfr i jednocześnie rozwijają swoją spostrzegawczość. Można w nią grać na wiele sposobów, dlatego jestem przekonana, że przyniesie dzieciom wiele radości i sprawi, że matematyka stanie się jednym z najatrakcyjniejszych przedmiotów w szkole.

  • Zaprzeg reniferów

    Rozpoczynając bieżący rok szkolny, skupiłam się nad koncepcją pracy z moją klasa III. Wieloletnie doświadczenie pokazuje, iz właśnie ostatnia klasa edukacji wczesnoszkolnej stawia przed nauczycielem największy trud przygotowania do kolejnych etapów nauczania, będąc jednocześnie ukoronowaniem metod dydaktycznych. Dzieci w klasie już dobrze się znają, chętnie ze sobą współpracują, dlatego warto poszukiwać wciąż nowych sposobów,aby wykorzystywać ich naturalne predyspozycje i zdolności, i zapraszać do wspólnego działania.

  • Bombkowa matematyka

    Tematyka świąteczna stwarza naturalna okazje, aby ćwiczyć i rozwijać umiejętności matematyczne. Wspólnie z dziećmi możemy przeliczać prezenty, porównywać wysokość choinki czy długość łańcucha choinkowego albo ważyć produkty na świąteczne ciasta.

  • Karciana gra matematyczna

    Przekazywana w tradycyjny sposób wiedza matematyczna bywa dla dzieci zbyt trudna, nudna, a nawet stresująca, natomiast zabawa zachęca do aktywności, myślenia i często bywa kluczem do zrozumienia trudnych zagadnień matematycznych. Dlatego bardzo często w swojej pracy wykorzystuję różnorodne gry i zabawy, które rozwijają umiejętności matematyczne. Jednym z takich pomysłów jest karciana gra matematyczna, dzięki której możemy doskonalić dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i kolejność działań.

  • Matematyczna wojna - dodawanie i odejmowanie w klasie I

    Pomysł na grę zrodził się w trakcie przygotowań do zajęć otwartych. Bardzo zależało mi na tym, by rodzice, zamiast usiąść z tyłu i obserwować, aktywnie uczestniczyli w lekcji. Chciałam, by wyszli, wiedząc, jak ważna jest nauka przez zabawę oraz jak oni, rodzice, mogą włączać się do tej nauki. „Matematyczna wojna” okazała się strzałem w dziesiątkę! Dzieci grały ze swoimi rodzicami. Dorośli cierpliwie czekali, aż dziecko policzy swoje działanie, jednocześnie sprawdzali poprawność wyniku. Satysfakcja z wygranej była ogromna, ale myślę, że przegrana z ukochaną mamą też była do zaakceptowania.

  • Stawiamy pierwsze matematyczne kroki

    Małe dzieci mają w sobie naturalną ciekawość i chęć poznawania świata – także świata matematyki. Warto ten zapał pielęgnować i rozwijać umiejętności matematyczne, dostarczając maluchom kreatywnych zabaw, w których przemycimy elementy liczenia. W ten sposób rozwiązywanie zadań stanie się atrakcyjne oraz dostarczy dzieciom niezapomnianych wrażeń.

  • Matematyczny dywanik

    „Matematyczny dywanik” niezwykle uatrakcyjnia naukę matematyki. Dzieci chętnie doskonalą umiejętności matematyczne przy wykorzystaniu maty z cyferkami. Forma ta stwarza wiele możliwości zastosowania, a wszystko zależy od kreatywności nauczyciela i dzieci.

  • Ćwiczymy mnożenie - gra Ja mam, kto ma?

    Nie od dziś wiadomo, że najlepsze efekty przynosi nauka poprzez zabawę. Gra Ja mam, kto ma? motywuje dzieci nie tylko do nauki mnożenia, ale uczy także skupienia i ćwiczy refleks, a przy tym nie wymaga dużych nakładów pracy nauczyciela.

WYDAWCA


Wydawca czasopism oraz publikacji elektronicznych dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przedszkoli. Organizator szkoleń i praktycznych kursów wspierających grono pedagogiczne w nowoczesnym zarządzaniu placówką oświatową.

KONTAKT

61 221 69 78     532 134 086

biuro@agencjapracytworczej.pl

www.agencjapracytworczej.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE