Zabawy integrujące zespół klasowy – pomysły na początek roku szkolnego.

Zabawy integrujące zespół klasowy – pomysły na początek roku szkolnego.

NR 2 (2) 2016

Zabawa jest absolutną istotą dziecięcej aktywności. To dzięki niej młody człowiek ma możliwość odkrywania swoich pasji, talentów, zdolności oraz ograniczeń, poprzez nią może odkrywać również swoją osobowość. Zabawa jest dla dziecka wszystkim i wszystko może być dla niego zabawą. Ona właśnie, przyjmując przeróżną postać, nieuchronnie prowadzi do rozwoju.


Po co integrować grupę?

Jednym z aspektów rozwoju jest poszerzanie kompetencji społecznych. Wzrastanie człowieka w sferze emocjonalno-społecznej najkrócej można opisać schematem: MY (kiedy do 2. roku życia dziecko czuje się zespolone z opiekunami); JA (kiedy odnajduje swoją odrębność) i dalej JA – INNI (kiedy pojawia się potrzeba współdziałania). Kiedy dzieci rozpoczynają naukę w szkole, przypada to na etap JA – INNI lub wcześniejszy – JA. To wciąż czas eksplozji otwartości umysłu dziecka oraz jego chęci poznawania. Należy zatem dobrze wykorzystać dany czas nie tylko na pobudzanie sfery poznawczej oraz motorycznej, ale także na budowanie dobrej atmosfery zespołu klasowego. Odpowiednia stymulacja społeczna powodująca wykreowanie bazy wspólnych norm, zasad oraz doświadczeń będzie miała zasadniczy wpływ na poziom motywacji grupy klasowej do pracy i wysiłku edukacyjnego. W atmosferze wzajemnego szacunku, zaufania i radości przebywania łatwiej dzieciom pokonywać trudności, a także rozwijać talenty.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

PODOBNE ARTYKUŁY

  • Poczucie bezpieczeństwa – ważne, aby je mieć

    Dobre samopoczucie dziecka w szkole to kluczowa sprawa. Od tego, jak mały uczeń odbiera szkołę, zależeć będzie jego nastawienie, a co za tym idzie, także motywacja do nauki. Krótko mówiąc, zbudowanie przez nauczyciela bezpiecznej atmosfery może znacząco przyczynić się do odnalezienia się dziecka w nowej roli społecznej – roli ucznia.

  • Matematyczna wojna - dodawanie i odejmowanie w klasie I

    Pomysł na grę zrodził się w trakcie przygotowań do zajęć otwartych. Bardzo zależało mi na tym, by rodzice, zamiast usiąść z tyłu i obserwować, aktywnie uczestniczyli w lekcji. Chciałam, by wyszli, wiedząc, jak ważna jest nauka przez zabawę oraz jak oni, rodzice, mogą włączać się do tej nauki. „Matematyczna wojna” okazała się strzałem w dziesiątkę! Dzieci grały ze swoimi rodzicami. Dorośli cierpliwie czekali, aż dziecko policzy swoje działanie, jednocześnie sprawdzali poprawność wyniku. Satysfakcja z wygranej była ogromna, ale myślę, że przegrana z ukochaną mamą też była do zaakceptowania.

WYDAWCA


Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@agencjapracytworczej.pl

www.agencjapracytworczej.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE