CZERWIEC 3 (7) 2017

NR 3 (7) 2017

INSPIRACJE NAUCZANKI

WYDANIE: czerwiec - lipiec 3 (7) 2017

Wiosna w pełni, lato za pasem! Nareszcie doczekaliśmy się naprawdę ciepłych dni. To doskonały moment, aby przeżyć w praktyce wszystko to, o czym uczyliście z podręczników. Po pierwsze – czy wiecie, że 9 czerwca przypada Dzień Pustej Klasy? To fantastyczna inicjatywa, która pomoże Wam aktywnie poznawać przyrodę czy po prostu spędzić z klasą dzień „pod chmurką”. Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dla Was pomysły na „leśne podchody”. Możecie podczas tej wyprawy wykonać z uczniami projekt kreatywnej oczyszczalni wody, który znajdziecie w artykule „Skąd się bierze czysta woda” i porozmawiać o wulkanach, przeprowadzając wybuchowe eksperymenty. Czerwiec to doskonały miesiąc na wszelkiego rodzaju powtórki – zagrajcie w kreatywne, matematyczne gry, które sprawdzą wiedzę Waszych uczniów niepostrzeżenie i maksymalnie przyjemnie Kiedy zaś przyjdzie pora na chwilkę odpoczynku – sięgnijcie po książkę! Mamy dla Was kolejne wspaniałe pomysły na czytanie wrażeniowe oraz magiczny przepis na... własną bajkę. Koniec roku to również czas akademii, przedstawień, pożegnań i wspominek – skorzystajcie z zaproponowanych przez nas pomysłów na proste inscenizacje. Zanim jednak wręczycie dzieciom podziękowania i dyplomy, przeczytajcie artykuł o wartości pochwał – chociaż są bardzo ważne, nie wszystkie przynoszą taki skutek, jakbyśmy chcieli. Życzymy Wam fantastycznych wakacji, pełnych przygód, nowych wrażeń, spełniania marzeń. Wyciśnijcie z tego lata co tylko się da! Nabierzcie sił! Wróćcie do nas we wrześniu. My jeszcze przed początkiem nowego roku szkolnego podeślemy Wam pomysły na kolejne kreatywne lekcje!

Maria Winiarska

Redakcja magazynu

„Inspiracje Nauczanki”

CZYTAMY I MÓWIMY

POMYSŁ NA MATMĘ

  • Matematyczny kwadrans

    Niejednokrotnie zdarza się, iż do końca zajęć pozostało nam 10-15 minut, materiał zaplanowany na konkretny dzień został zrealizowany, kolejne wiadomości już nie zostaną przyswojone. Co robić? Zostawić czas na swobodne pogaduszki, czy zaproponować dzieciom zabawę, która pomoże im w łatwy i przyjemny sposób powtórzyć poznany materiał? Odpowiedź jest oczywista, zwłaszcza jeśli jesteśmy wyznawcami starej łacińskiej mądrości, że repetitio est mater studiorum.

  • Kaboom!

    Pewnie wiele razy zdarzyło się wam skończyć lodową ucztę i zastanawiać się, czy patyczek, który trzymacie w dłoni, do czegoś może się przydać. Otóż tak! A ponieważ przed nami sezon letni, to i materiału do działania będzie sporo.

BADACZE NATURY

FREESTYLE

  • Wakacyjni majsterkowicze

    Wakacje coraz bliżej. W tym czasie dzieci mają mnóstwo wolnego czasu, który warto twórczo spożytkować. Podróżujemy z dziećmi, a każda z wypraw przynosi jakieś pamiątki np. muszelki, które w cudowny sposób oparły się sile fal morskich, kamyczki, bursztyny, kawałki drewna, szkiełka. Samodzielne zbieranie muszelek, szyszek, kwiatów i innych materiałów naturalnych sprawia wielką satysfakcję i przyjemność, zwłaszcza jeśli potrafi my je wykorzystać do sporządzenia prezentu czy trwałej pamiątki. Z pewnością stanie się lepszą alternatywą dla tanich, plastikowych przedmiotów, którymi niejednokrotnie „straszą” nas stragany w letnich kurortach.

CLASS? YES!

AKCJA AKTYWIZACJA

  • Świętujemy Dzień Pustej Klasy

    Kilka lat temu kalendarz uczniowski wzbogacił się o nowe święto – Dzień Pustej Klasy. W ubiegłej edycji wzięło w nim udział około tysiąc szkół. Ich uczniowie porzucili książki po to, by stanąć oko w oko z przyrodą. Przyłączmy się do akcji, organizując piknik, zabawy podwórkowe albo coś ambitniejszego – Przyrodnicze Podchody. W artykule przedstawiam zbiór inspiracji na zorganizowanie „leśnego dnia” – od inwencji nauczyciela będzie zależał wybór i konfi guracja tych elementów. Warto wysilić wyobraźnię i zorganizować swoim uczniom prawdziwe leśne święto, bez szkolnej ławki.

  • Nauka poprzez zabawę – jak zawierać treści programowe w grach i zabawach ruchowych?

    W zabawach, w których główną rolę odgrywa sprawność ruchowa (np. czas reakcji i szybkość lokomocyjna) sprawniejsi uczniowie zyskują przewagę nad uczniami mniej uzdolnionymi ruchowo. Co się stanie, jeśli poza szybkością przewodzenia impulsów nerwowych, o końcowym wyniku rywalizacji będzie decydowała poprawna odpowiedź? Jako nauczyciel wychowania fizycznego w klasach IV-VI podczas takich zajęć zaobserwowałem dużo większą aktywność wśród uczniów o mniejszej sprawności ruchowej. Wystarczy przypomnieć sobie wyraz twarzy dziecka, które prawdopodobnie pierwszy raz w życiu było najlepszy w grze na lekcji wychowania fizycznego.

POMÓŻ MAŁEJ GŁOWIE

  • Mądre pochwały

    Wielu rodziców i nauczycieli wierzy w moc pochwał. Chwaląc dziecko, oczekujesz, że twoje pozytywne komunikaty na jego temat zmotywują je do działania. Może też towarzyszyć ci przeświadczenie, że dzięki pochwałom budujesz wysoką samoocenę dziecka i umacniasz jego wiarę w swoje możliwości. Czy na pewno tak się dzieje?

WYDAWCA


Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@agencjapracytworczej.pl

www.agencjapracytworczej.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE