Akcja aktywizacja

Akcja aktywizacja

Wykorzystaj energię, ciekawość świata i chęć działania Twoich uczniów. Dzieci uwielbiają ruch!

Kreatywne zabawy ruchowe i swoboda ruchu najefektywniej rozwijają u dziecka jego umysł, pamięć i koncentrację.

Podsuwamy pomysły na wyjście uczniów z ławek i edukację w ruchu. Inspirujące zabawy, w których „przemycane” jest kształcenie wielu kompetencji kluczowych równocześnie.

  • Bingo! po polsku

    Rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości naturalnie naprowadza nas na temat wychowania patriotycznego naszych uczniów. W edukacji wczesnoszkolnej dzieci są bardzo podatne na treści dotyczące wspólnoty narodu. Jednak aby zaszczepić patriotyzm w naszych wychowankach, musimy przedstawić go w odpowiedni sposób. Jedną z metod jest przybliżenie dzieciom Polski, jej kultury i tradycji oraz podkreślenie z jak wielu rzeczy w naszym kraju możemy być dumni. Na tym założeniu została właśnie oparta gra „Bingo! po polsku”, którą chciałabym się z wami podzielić.

  • Zespół deficytu natury

    Aby zdefiniować zespół deficytu natury Richard Louv potrzebował 444 strony. Tak powstała książka legenda Ostatnie dziecko lasu. Oczywiste jest więc, że nie zdołam w kilku zdaniach opowiedzieć o całej złożoności problemu. Wydaje mi się jednak, że konieczne jest chociażby krótkie wprowadzenie.

  • Podwórka świata - Rangoli

    Nie da się ukryć, że dzieci w odległych zakątkach świata różnią się od siebie – kolorem skóry, miejscem zamieszkania, ubraniami i pod wieloma innymi aspektami. Jest jednak cecha wspólna, którą posiadają wszystkie – uwielbiają się bawić. Chcemy zaprosić was w magiczną podróż po różnych zakątkach Ziemi i pokazać, jak wyglądają podwórka u naszych bliższych lub dalszych sąsiadów. Jest to doskonała okazja na budowanie w dzieciach poczucia przynależności do większej wspólnoty, rozbudzania ciekawości, rozwijania wyobraźni

  • Podwórkowe eksperymenty, czyli dlaczego morze jest słone?

    U schyłku lata doskonale sprawdzają się jeszcze wszelkie zabawy badawcze z wodą – stosunkowo łatwo je przygotować, a jeszcze szybciej posprzątać. Nie wymagają zwykle wyszukanego sprzętu i zakupu kosztownych składników. Co więcej, dają szansę na bycie zabawą badawczą samą w sobie – otwarta przestrzeń na świeżym powietrzu sprzyja odkrywaniu, uwalnianiu ciekawości i eksperymentowaniu po swojemu. Nauczyciele zyskują zaś większy komfort pracy warsztatowej – pochlapane spodenki szybciej wyschną, a co się rozleje – wyparuje samo. Gorąco polecam wspólne odkrywanie zagadnienia: Dlaczego morze jest słone!

  • Świętujemy Dzień Pustej Klasy

    Kilka lat temu kalendarz uczniowski wzbogacił się o nowe święto – Dzień Pustej Klasy. W ubiegłej edycji wzięło w nim udział około tysiąc szkół. Ich uczniowie porzucili książki po to, by stanąć oko w oko z przyrodą. Przyłączmy się do akcji, organizując piknik, zabawy podwórkowe albo coś ambitniejszego – Przyrodnicze Podchody. W artykule przedstawiam zbiór inspiracji na zorganizowanie „leśnego dnia” – od inwencji nauczyciela będzie zależał wybór i konfi guracja tych elementów. Warto wysilić wyobraźnię i zorganizować swoim uczniom prawdziwe leśne święto, bez szkolnej ławki.

  • Nauka poprzez zabawę – jak zawierać treści programowe w grach i zabawach ruchowych?

    W zabawach, w których główną rolę odgrywa sprawność ruchowa (np. czas reakcji i szybkość lokomocyjna) sprawniejsi uczniowie zyskują przewagę nad uczniami mniej uzdolnionymi ruchowo. Co się stanie, jeśli poza szybkością przewodzenia impulsów nerwowych, o końcowym wyniku rywalizacji będzie decydowała poprawna odpowiedź? Jako nauczyciel wychowania fizycznego w klasach IV-VI podczas takich zajęć zaobserwowałem dużo większą aktywność wśród uczniów o mniejszej sprawności ruchowej. Wystarczy przypomnieć sobie wyraz twarzy dziecka, które prawdopodobnie pierwszy raz w życiu było najlepszy w grze na lekcji wychowania fizycznego.

  • Kosmiczny bal

    Karnawał to czas zabaw, tańców i bali. W wielu szkołach i przedszkolach odbywają się imprezy, podczas których dzieci przebierają się za ukochane księżniczki (cała sala Elz) czy superbohaterów. Sama z rozrzewnieniem wspominam swoje pierwsze taneczne kroki w stroju czerwonego kapturka. Dziś jednak mam trochę inną propozycję, która pozwoli połączyć dobrą zabawę z poznawaniem… kosmosu. Bo czemu nie wykorzystać tej okazji i czegoś się nie nauczyć. Gotowi do startu? Ruszamy!

  • Podwórkowa matematyka

    Zima nie jest porą łaskawą dla amatorów pracy z dziećmi na świeżym powietrzu. Śnieżna aura nie dopisuje zbyt często, w zamian mamy deszcz i wszechobecne błoto. Marzymy więc o wiośnie i planujemy kolejne zabawy, które przeprowadzimy, gdy tylko pogoda się polepszy. Zamknięci w szkolnych murach nie musimy jednak rezygnować z zabaw zaczerpniętych prosto z dziecięcego podwórka.

  • Małe MINO, czyli wywiad z ulica Piotrkowska

    Zimowe miesiące są świetna okazja do uprawiania z Dziećmi wszelkich aktywności na śniegu. Co zrobić, Gdy nasze szkolne podwórko zupełnie nie przypomina. Górskiej scenerii, a jednak chcemy wybrać się z naszymi. Podopiecznymi na spacer? Alternatywa dla zwyczajnego. Spaceru może być małe MINO, czyli Miejska Impreza Na. Orientacje.

  • Jak budować postawę badacza u dzieci, czyli o wartości edukacyjnej kompleksu zainteresowań

    Kompleks zainteresowań to sposób na rozwijanie wiedzy, umiejętności i sprawności intelektualnych, który polega na tym, że dziecko samo stawia pytania, samo szuka odpowiedzi i samo podejmuje decyzje dotyczące rodzaju wykonywanych działań.

WYDAWCA


Tworzymy magazyny, publikacje oraz serwisy wspierające codzienną pracę specjalistów z różnych grup zawodowych. Chcemy przede wszystkim:

  • inspirować naszych Klientów do nieszablonowych rozwiązań,
  • dostarczać praktycznych podpowiedzi do skomplikowanych zagadnień,
  • wspierać w zawodowym rozwoju,
  • pomagać, uprzyjemniać codzienność i towarzyszyć w bieżącej pracy.

KONTAKT

618471134

biuro@agencjapracytworczej.pl

www.agencjapracytworczej.pl

ul. Żuławska 10, 60-412 Poznań
KRS: 0000470869, Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS
NIP: 7773232650, REGON: 302483298

ZADAJ PYTANIE